Bárcsak több cég követné a Helldivers 2 példáját a monetizáció terén.
Nagy sikernek örvend jelenleg a Sony és az Arrowhead Game Studios játéka, a Helldivers 2. Ugyanis a PlayStation 5-re és PC-re egyidőben debütáló, korai hozzáférésű cím nagyon jól teljesít az eladásokban mindkét platformon. Ráadásul néhány kezdeti nehézség, bug ellenére egyelőre sikerül is megtartaniuk a játékosokat. Ebben pedig nagy szerepe lehet annak, hogy több vetélytársukkal szemben a játék megvásárlása után egy fillért nem kell elkölteni arra, hogy jók legyünk benne, mert a fejlesztők szerint és a legtöbb játékos tapasztalata alapján nincs pay to win eleme.
Ezzel az Arrowhead ügyvezető igazgatója, Johan Pilestedt is eldicsekedett nemrég a Twitteren/X-en. Ugyanis vannak, akik azt kritizálták, hogy mikrotranzakciók vannak a játékban, amelyek segítik az előrehaladást. Pilestadt azonban gyorsan lecsapta a labdát, hogy elmondja, kifejezetten céljuk volt az, hogy mindent meg lehessen szerezni a játékban természetes haladás útján is. Mint mondta, „az egyetlen pay to win tárgy a revolver, amivel minden »menő fegyver« versenyt megnyerhetsz, csak egy (apró) bökkenő van vele, hogy nem túl hasznos.”
Ezeket olvastad már?
Később Pilestedt úgy egészítette ki a fenti állítását, hogy szerinte „ki kell érdemelni a monetizáció jogát”. Vagyis „ha az emberek támogatni akarják a címet [mikrotranzakciók útján], akkor van rá lehetőségük, de sohasem fogunk erre kényszeríteni senkit”. Ez pedig valljuk be, üdítő hozzáállás a videójátékok piacán, amikor mindenféle battle passok, ládanyitások, dropok választanak el bennünket attól megannyi játékban, hogy ténylegesen élvezhessük, magas szinten játszhassuk őket. Remélhetőleg az Arrowhead a jó PR után sem gondolja meg magát a témában.