Jelenleg a Sony és a Naughty Dogs egyik legtitokzatosabb projektjéről van szó.
Az elmúlt hónapokban több nagy videójáték-fejlesztő vagy kiadó vállalat is arra kényszerült, hogy leépítéseket eszközöljön, és most kiderült, a Sony sem úszta meg a dolgot. Egy kicsit derült égből villámcsapásként érkezett a hír, hogy a cég 900 dolgozójától is elköszönt, miközben a leköszönő elnök néhány nappal ezelőtt még a londoni stúdió munkatársaival pózolt, akik első sorban VR címeket készítettek, majd ezt a részleget teljes egészében bezárták.
Bajba kerülhet az Insomniac az elbocsátások miatt?
Gaming - A Sony bejelentést tett, mely szerint több mint 900 alkalmazottól válnak meg, ami többek között érinti az Insomniac csapatát is. Vajon ez milyen hatással lesz a videójáték-fejlesztő cégre?
A Sony kedden jelentette be, hogy PlayStation alkalmazottainak 8%-át elbocsájtotta. Az összes érintett amerikai alkalmazottat még aznap értesítették, azonban az nem derült ki konkrétan – a londonin kívül –, hogy az egyes stúdiókat milyen szinten érinti ez a döntés, de a Naughty Dog, az Insomniac és a Guerilla Gamesnél is vannak távozók.
Ezeket olvastad már?
Az Insomniacot ért hackertámadás során már voltak arra utaló jelek, hogy nagyobb elbocsátások vannak kilátásban. A Sony tulajdonában lévő Bungie esetében már több, mint 100 embert küldtek el, és bár például a Helldivers 2 nagyszerűen a fogy, az évek óta készülő The Last of Us Factions-t jó időre jegelték, melyen a Naughty Dogs dolgozott. Ráadásul utóbbi cégnek októberben már volt egy nehéz időszaka, hiszen akkor is legalább 25 embertől váltak meg, bár akkor a teljes munkaidős alkalmazottakat ez a hullám nem érintette.
A The Last Of Us 2023-ban bemutatott HBO-adaptációjának nézettségi sikere ellenére a zombis lövöldözős játék multiplayerre kihegyezett spin-offja kapcsán, amely az első rész Factions módján alapul, nehezen haladt a fejlesztés. Júniusban arról számolt még be a sajtó, hogy a Sony elvonta az erőforrásokat a projekttől, miután belső vizsgálatot indítottak a Bungie, a Destiny 2 mögött álló cég ellen. Egyelőre, mivel csak egyetlen címről tudunk, amelyet már le is szállított a Naughty Dogs, remélhetőleg nem jelent akkora nagy problémát számukra, hogy ismét megfogyatkozott a csapat, de emiatt valószínűleg nem számíthatunk nagyon tőlük semmire a The Last of Us Part II Remastereden kívül a következő egy-két évben, bár többször megemlítették már, hogy egy teljesen új, egyjátékos élményre fókuszáló játék koncepcióját is meg akarják valósítani. Továbbá folyamatosan pletykálnak a The Last of Us 3. részéről, de hivatalosan még egyáltalán nem erősítették meg a Part 3 fejlesztését. Mivel ez nem egy olcsó projekt, ezért simán benne van a pakliban, hogy még jó ideig várni kell a folytatásra, miután a Sony a lehető legtöbb módon vissza akarja szorítani a költségeket.
Ráadásul úgy tűnik Craig Mazin, Neil Druckman és a franchise számára jelenleg az élőszereplős sorozat második évada alighanem sokkal fontosabb.