Magyar videójátékok, melyek örökre beírták magukat a történelembe

Magyar videójátékok, melyek örökre beírták magukat a történelembe

Az elmúlt évtizedekben jó néhány magyar klasszikus született, amelyre méltán lehetünk büszkék.

Túl vagyunk hazánk egyik legnagyszerűbb nemzeti ünnepén, amikor is a modern parlamentáris Magyarország megszületésének napjára, továbbá az 1848-49-es forradalom és szabadságharc kezdetére emlékezünk meg – amelynek célja a Habsburg-uralom megszüntetése, a függetlenség és az alkotmányos berendezkedés kivívása volt. Talán kevesen tudják, de március 15-e csak 1989-ben volt először munkaszüneti nap, és 1990 óta számít hivatalos nemzeti ünnepnek, s egyben a magyar sajtó napja, hiszen 1848-ban ezen a napon nyomtatták ki a magyar sajtó első szabad termékeit.

Ezeket olvastad már?

Ennek apropóján egy kicsit elmerengtünk, hogy videójátékos fronton mit is jelent magyarnak lenni, és arra jutottunk, hogy az elmúlt néhány évtizedben bizony egyre-másra születtek olyan alkotások, melyek többé-kevésbé az egész világot bejárták és meghódították. Mindezt úgy, hogy azért itthon korántsem kapnak akkora támogatást a fejlesztők és a stúdiók, mint azt sok esetben külföldön lehet látni. Ennek ellenére mégis olyan fantasztikus ötleteket valósítottak már magyar programozók a virtuális világban, amelyek nem csak például szolgáltak más csapatoknak, de mind a mai napig igen nagy becsben vannak tartva. Elég csak a Stormregion üdvöskéjére, a S.W.I.N.E-ra gondolni, amely 2001-ben jelent meg. Ez egy rendhagyó RTS, melyben a nyulak és a disznók háborúznak egymással csodaszép grafikai tálalás és igen durva kihívásfaktor mellett. A játékban nincs bázisépítés, sem energiamenedzselés, így minden egységünk kincset ér. A pályák hírhedten nehezek, én például a régi szépidőkben tinédzserként nem tudtam végigvinni a nyulak kampányát teljesen. A program mégsem véresen komoly alkotás, hisz végigkíséri a fanyarságáról híres magyar humor, melyet remek szinkron is kiegészít, a kiváló átvezető videókról már nem is szólva. A S.W.I.N.E. nem csak itthon, de külföldön is népszerű játék lett, így a Stormregion belevághatott nagy álmuk, egy második világháborús stratégia kifejlesztésébe. Persze a csapat már rég nem létezik, de hagyatékuk nem veszett kárba, sőt a S.W.I.N.E. ingyenesen letölthető játék lett (igaz, csak az angol verzió).

Ha pedig már a magyar fejlesztőcsapatot emlegetjük, akkor a Codename: Panzers - Phase One mellett sem mehetünk el szó nélkül. Ez volt ugyanis a Stormregion legjobb játéka, mely 2004-ben látott napvilágot, egyéves késéssel. A program formulája nem sokat változott a nyuszis elődhöz képest, azaz most is egy kizárólag a taktikára és terepismeretre alapozó RTS-t kaptunk, csak épp elképesztő grafikával (még ma is jól néz ki), második világháborús köntösben. A sztori 30 küldetésen és három kampányon át meséli el a nagy világégést szovjet, német, amerikai és angol szemszögből, és bár nem kell Oscaros forgatókönyvet várni, korrekt sztorit kapunk hiteles szereplőkkel. A Codename: Panzers - Phase One ráadásul csak a történet egyik fele, mert a program túl nagyra sikeredett, és hogy be lehessen fejezni időre, a srácok kettévágták a játékot. A Panzers-saga végül a Codename: Panzers Cold Warral ért véget. Akinek kimaradtak a Panzersek, feltétlenül pótolja az elsőt, nem fog csalódni!

Ez pedig még csak a kezdet, hiszen, ha hazai videójáték, akkor minden idők legnagyobb hazai science-fiction szériáját, a sokak szerint a magyar játékfejlesztés kezdetét és végét vétek lenne kifelejteni a felsorolásból. Erről a PC Guru korábban készített egy bemutató videót is.

A második része pedig még nagyobb babérokra tört, hiszen a folytatás mind a mai napig az egyetlen olyan játék, amit nemzetközi szinten is díjaztak – 2000-ben megnyerte a BAFTA-gálán a legjobb zene kategóriáját.

Neked melyik a kedvenc magyar játékod?

Kövess Minket!



Gamer szótár