Még be sem jelentették, de már tudjuk, mi lesz a PS5 Próban

Még be sem jelentették, de már tudjuk, mi lesz a PS5 Próban

A hosszú hétvégén befutott infók alapján ugyanis lehet többet tudunk a PS5 Próról, mint a Sony!

Amíg Magyarországon mindenki pihent és/vagy a márciusi ifjakat ünnepelte, addig a külföldi sajtó lényegében leleplezte, hogy mire számíthatunk a régóta pletykált PlayStation 5 Pro kapcsán. Először egy gyakran nem megbízható forrás, a Moore's Law is Dead állított dolgokat arról, hogy milyen teljesítményű grafikus meghajtót kapunk majd az új konzolban. De aztán hirtelen az Insider Gaming is megerősítette, kiegészítette az értesülést, így beindult a lavina.

Bár nyilván semmit sem vehetünk készpénznek a hivatalos bejelentésig. Például előfordulhat, hogy valójában az alábbi specifikációk csak egy korábbi állapotot tükröznek és a kiadásig variál a Sony. Viszont Tom Hendersonék nagyon ritkán lőnek mellé. Most is azt állítják, hogy a dokumentáció a PlayStation hivatalos fejlesztői portáljáról származik és a múlt héten publikálták. Ezért nyugodt szívvel prezentáljuk a lap értesüléseit a PS5 Pro kapcsán alább. Néhány dolgot már korábban is hallottunk, ami most megint előkerült – ez mindenképp bíztató.

Ezeket olvastad már?

Rendszermemória

Az alap PlayStation 5 esetében – 448 GB/s (14 GT/s)
PlayStation 5 Pro – 576 GB/s (18GT/s) – 28%-os növekedés az alap géphez képest

Továbbá kiemelik, hogy a PS5 Pro memóriája nem feltétlenül lett ennyivel gyorsabb/nagyobb kapacitású, mert az is hozzáad, hogy a rendszer hatékonyabban fogja kezelni az erőforrást az eddigiekhez képest.

CPU

A CPU ugyanaz lesz, mint a PS5-ben, csak magasabb órajelet képes elérni. Az ún. „Magas CPU Frekvencia Mód” esetében 3,85GHz-en pörög a masina, ami 10%-os növekedés az alap géphez képest. Ilyenkor értelemszerűen több áramot vesz fel a CPU, ezért kb. 1%-ot veszít a GPU teljesítménye.

HANG

35%-kal jobb teljesítményre számíthatunk, amit aztán visszhangokhoz, valamint FFT-k, IFFT-khez lehet felhasználni.

GPU

  • 45%-kal gyorsabb renderelés
  • 2-3x, de néha 4x jobb sugárkövetés (ray tracing)
  • 33,5 Teraflops (ami 3x több, mint az alap gép)
  • PSSR (PlayStation Spectral Super Resolution Upscaling), ami egy DLSS/FSR/XeSS-hez hasonló képskálázási eljárás
  • A jövőben a 8K-s felbontást is támogatni fogja
  • Egyedi gépi tanulási architektúra
  • AI gyorsító 300 TOPS teljesítménnyel

Kövess Minket!



Gamer szótár


Közvetítések