A hosszú hétvégén befutott infók alapján ugyanis lehet többet tudunk a PS5 Próról, mint a Sony!
Amíg Magyarországon mindenki pihent és/vagy a márciusi ifjakat ünnepelte, addig a külföldi sajtó lényegében leleplezte, hogy mire számíthatunk a régóta pletykált PlayStation 5 Pro kapcsán. Először egy gyakran nem megbízható forrás, a Moore's Law is Dead állított dolgokat arról, hogy milyen teljesítményű grafikus meghajtót kapunk majd az új konzolban. De aztán hirtelen az Insider Gaming is megerősítette, kiegészítette az értesülést, így beindult a lavina.
Bár nyilván semmit sem vehetünk készpénznek a hivatalos bejelentésig. Például előfordulhat, hogy valójában az alábbi specifikációk csak egy korábbi állapotot tükröznek és a kiadásig variál a Sony. Viszont Tom Hendersonék nagyon ritkán lőnek mellé. Most is azt állítják, hogy a dokumentáció a PlayStation hivatalos fejlesztői portáljáról származik és a múlt héten publikálták. Ezért nyugodt szívvel prezentáljuk a lap értesüléseit a PS5 Pro kapcsán alább. Néhány dolgot már korábban is hallottunk, ami most megint előkerült – ez mindenképp bíztató.
Ezeket olvastad már?
Rendszermemória
Az alap PlayStation 5 esetében – 448 GB/s (14 GT/s)
PlayStation 5 Pro – 576 GB/s (18GT/s) – 28%-os növekedés az alap géphez képest
Továbbá kiemelik, hogy a PS5 Pro memóriája nem feltétlenül lett ennyivel gyorsabb/nagyobb kapacitású, mert az is hozzáad, hogy a rendszer hatékonyabban fogja kezelni az erőforrást az eddigiekhez képest.
CPU
A CPU ugyanaz lesz, mint a PS5-ben, csak magasabb órajelet képes elérni. Az ún. „Magas CPU Frekvencia Mód” esetében 3,85GHz-en pörög a masina, ami 10%-os növekedés az alap géphez képest. Ilyenkor értelemszerűen több áramot vesz fel a CPU, ezért kb. 1%-ot veszít a GPU teljesítménye.
HANG
35%-kal jobb teljesítményre számíthatunk, amit aztán visszhangokhoz, valamint FFT-k, IFFT-khez lehet felhasználni.
GPU
- 45%-kal gyorsabb renderelés
- 2-3x, de néha 4x jobb sugárkövetés (ray tracing)
- 33,5 Teraflops (ami 3x több, mint az alap gép)
- PSSR (PlayStation Spectral Super Resolution Upscaling), ami egy DLSS/FSR/XeSS-hez hasonló képskálázási eljárás
- A jövőben a 8K-s felbontást is támogatni fogja
- Egyedi gépi tanulási architektúra
- AI gyorsító 300 TOPS teljesítménnyel