Pocsék állapotban debütált a Dragon's Dogma 2, a Capcom dolgozik a javításon

Pocsék állapotban debütált a Dragon's Dogma 2, a Capcom dolgozik a javításon

Sok olyan ember volt, akik már március 12-én belevethették magukat a Capcom várva várt fantasy akció-szerepjáték folytatásába, a Dragon's Dogma 2-be, azonban a PC-s verzió nagyon komoly teljesítményproblémákkal küszködik.

A stúdió egy közleményben épp ezért elmondta, hogy a PC-n tapasztalható teljesítményproblémák a játékban szereplő NPC-k által igényelt nagy mennyiségű processzorhasználat köthetők. Ezt követően kiderült, hogy más platformokon is van baj, ugyanis míg az olyan játékoknál, mint a Final Fantasy VII Rebirth, van lehetőség váltani a Performance vagy Graphics mód között – mintegy előnyben részesítve vagy a képkockasebességet –, addig a Dragon's Dogma 2 csak egyetlen módot kínál minden konzolon. A Game Informernek nyilatkozva Hideaki Itsuno rendező pontosította a Dragon's Dogma 2 minden konzolra korlátlan képkockasebességgel megjelenő változatáról szóló kijelentését:

„Célunk, hogy 30 FPS körül vagy annál magasabb legyen.”

Ezeket olvastad már?

Bár a Capcom jelenleg a PC-s javításokra fókuszál, akadnak olyan játékosok is, akik konzolon is komoly teljesítménybeli problémáról számolnak be. Ráadásul az olyan területek, mint Vernworth, még a legmodernebb gépeteket is megizzaszthatják, és különösen a processzor van kitéve nagy igénybevételnek.

A végigjátszás során volna olyan, aki azt mondta, hogy az Xbox Series S szenvedett leginkább a memóriaproblémáktól, mivel a textúrák nem töltődtek be és nagyon alacsony minőségűvé váltak nagyjából 10 percnyi felfedezést követően. De történt olyan is, hogy valaki elvesztette a mentéseit, amikor visszatért egy korábbi checkpointhoz, mert újraindult emiatt a játék.

A Dragon's Dogma 2 jelenleg zabálja a hardvereket, Steam Decken például játszhatatlan, mert egyesek arról számolnak be, hogy nagyjából 10 fps-ük van, de még a csúcskategóriás gépek – felvértezve egy RTX4090-es videókártyával és egy AMD 5800X3D CPU-val – is küzdhetnek a sűrűbben lakott városok megjelenítésével.

Ez a framerate-probléma olyan durva volt, hogy egyes tesztelők inkább átváltottak PlayStation 5-ről PC-re, mert rosszul lettek a mozgástól.

„Ez egy olyan játék, ahol ha felnézel az égre vagy lefelé a földre, a framerate javul. Tehát ha felnézel egy sziklára, hogy goblinokkal harcolj, és 40-50fps sebességgel játszol, aztán hirtelen lefelé fordítod a kamerát, zavarba ejtő, hogy jó nagyot zuhan a képkockasebesség.” – mondta Medina, az IGN tesztelője.

Érdekessége a dolognak, hogy az egyik kollégánk egy középkategóriás AMD rendszeren gond nélkül képes volt futtatni a játékot, tehát ezek szerint nem mindenkinél áll fent ez a probléma. Egyesek viszont nagyon csúnya hibákba futhatnak bele sajnos, amit reméljük hamarosan javít majd a Capcom.

Kövess Minket!



Gamer szótár