Az Xbox feje elmondta, milyen lenne álmai kézikonzolja

Az Xbox feje elmondta, milyen lenne álmai kézikonzolja

Valamin dolgozik az Xbox hardveres csapata, de Phil Spencer szerint a szoftveres megoldások csaknem ugyanolyan fontosak lesznek a kézikonzolos formaterv sikerében, mint az, ami a motorháztető alatt van.

Miközben arról spekulál az iparág, hogy mikor és milyen kézikonzollal állhat elő a Microsoft, Phil Spencer, a Microsoft Gaming vezére arról ábrándozott egy interjúban, hogy milyen lenne álmai hordozható Xboxja. Spencer ezzel nem kevés olajat öntött a tűzre, ami a múlt héten még egy rejtélyes Xbox dev kit dél-koreai engedélyezésével lobbant lángra, tegnap pedig prototípusokkal kapcsolatos híresztelésekkel kapott ismét levegőt.

A Polygonnak adott interjúban igen hosszasan beszélt a kézikonzolokról Phil Spencer. Például elárulta, hogy a Roanne Sones által vezetett hardveres csapat „különböző formatervekkel” kísérletezik. Az egyik céljuk ezzel az lehet, hogy egy olyan gépet csináljanak, amivel új játékosokat lehet találni. A másik pedig az, hogy olyan alkalmakkor is játszhassanak ezzel a játékosok, amikor korábban nem lett volna lehetőségük. Ebből nem túl nehéz kitalálni, hogy valamilyen hordozható, kézikonzolszerű élményt akarnak összehozni. Persze ezt még ne vegyük hivatalos megerősítésnek, sőt.

Ezeket olvastad már?

Az interjú második felében a hardveres kérdések után a szoftverről is beszélt Spencer. Ez pedig árnyalhatja a kézikonzolos pletykákat annyiból, hogy nem feltétlenül csak dedikált hardveren gondolkozhatnak az Xboxnál. Hanem azon is, hogy hogyan tehetnék a Microsoft Gaminget és a Windowst mindennek a középpontjába.

Ugyanis Spencer szerint a jelenleg piacon lévő, Windows-alapú kézikonzolok egyik nagy hiányossága pont a Microsoftnak köszönhető. Az élmény még nem elég konzolszerű az Asus ROG Ally-on vagy a Lenovo Legion Gón. Ilyen értelemben a Steam Deck a SteamOS-szel jóval előrébb jár. Sok helyen akadályt jelent az, hogy elsősorban asztali számítógépekre tervezték az operációs rendszert. Spencer ezért úgy gondolja, hogy ha csinálnának valamit, amivel közelebb kerülnének ezek a gépek ahhoz, amit egy Xbox nyújt, az segítene a formatervet a következő szintre emelni. És itt jön a képbe Spencer nagy álma, aki a GDC-re is egy Legion Go társaságában utazott, amiből sok mindent hiányolt:

„Azt akarom, hogy a Lenovo Legion Góm hasonlítson az Xboxra. Ülök a repülőn és van egy listám arról, hogy mitől nem olyan, mint egy Xbox. Felejtsük el a márkát. Inkább arról van szó, hogy itt van minden játékom? A játékaim a mentéseimmel együtt jelennek meg? Be akarok lépni az Xbox alkalmazásba teljes képernyővel, de egy kompaktabb nézetben. Az összes közösségi élményem ott van. Valami olyasmit akarok, mint az Xbox kezdőképernyője, amikor bekapcsolom a tévét.”

Kövess Minket!



Gamer szótár