Az XDefiant késésében nagy szerepe van annak, hogy a csapat által csak „The Boys Club” néven emlegetett, toxikus környezetet építő csoport folyton keresztbe tesz nekik.
A Tom Clancy nevét korábban levedlő XDefiantnak tavaly kellett volna befutnia, ehhez képest még mindig sehol sincs. Hónapokon át semmit sem lehetett hallani róla, majd az Insider Gaming riportjából kiderült, hogy ennek oka a codosítás lehet, vagyis a vezetés azon elképzelése, hogy minden áron Call of Duty-t faragjanak a játékból. Erre reagálva Mark Rubin, a játék producere nyilvánosan tagadott mindent, bár azt elismerte, hogy tényleg csúszik a kiadás. A cikk annyiból biztosan hasznos volt, hogy az Ubisoft ezután rájött, hogy valamit lassan kezdeni kellene a projekttel. De annak aligha örültek, hogy tegnap egy újabb cikkben még súlyosabb problémákat leplezett le Tom Henderson.
Mint korábban mi is írtuk, az Ubisoft San Francisco nem kaszálta el az XDefiantot. De cserében folyamatosan csúszik a játék, mert nem tudják elérni a fejlesztők a kitűzött célokat, határidőket. Az egyik probléma a netcode-ban van – ezt évek óta nem tudják megoldani. Ebben viszont nagy szerepe van annak is, hogy a csapat által csak „The Boys Club” néven emlegetett csoport folyton keresztbe tesz nekik. Ezt a nevet először olyan személyekre aggatták rá, akik folyton problémákat okoztak. De később férfiak és nők egyaránt bekerültek ebbe a kb. 10-12 főből álló menedzseri csoportba, és ők már nem csak a fejlesztést teszik pokollá, hanem a munkakörnyezetet is. A források szerint többen is miattuk távoztak a stúdiótól az elmúlt években, mégsem avatkoztak be felülről.
Ezeket olvastad már?
A The Boys Club akkortájt vált igazán jelentős problémává, amikor az XDefiant elhagyta a Tom Clancy nevet, tehát valamikor 2021-ben vagy 2022-ben. Mielőtt ez a változás végbement volna hivatalosan is, az volt az Ubisoft terve, hogy a 2021-es ünnepi szezonban adják ki a játékot. A változás miatt több szabadságot és időt kapott a stúdió az XDefiant fejlesztésére. Ezzel viszont több hatalom került a The Boys Club kezébe is, akik ezt kihasználva toxikus, és gyakran kemény túlórázásra kényszerítő munkahelyet alakítottak ki. A források szerint egyesek ebből a csoportból csak azért kaptak pozíciókat, mert jó barátságot ápoltak a megfelelő emberekkel, miközben nem értettek a munkához, amit felügyelniük kellett volna, vagy úgy általában az emberek menedzseléséhez.
A munkavégzés körülményei a források szerint ahhoz vezettek, hogy az emberek „sírva fakadtak, mentálisan összeomlottak, vagy egész egyszerűen nem foglalkoztak már a jólétükkel, mert a klub ilyen toxikus környezetet épített.” A The Boys Club tagjai úgy gondolják, hogy mindenkinél jobbak és azt tehetnek, amit csak akarnak, mert nem büntetik érte őket. Az egyikükről egy fejlesztő azt állította, hogy több jelentés készült róla a HR-nek a viselkedése miatt, mint amennyit valaha látott, mégsem történt semmi. Ha pedig a fejlesztők maguk akartak változást kicsikarni a vezetőségből, akkor megkapták, hogy nem értenek hozzá, ne szóljanak bele. Egy másik stúdiónál dolgozó ember pedig azt mondta, hogy hallotta, milyen rossz a San Francisco-i részlegen, de szerinte az Ubisoft többi stúdiójánál sem rózsásabb a helyzet – így még aggasztóbb az egész sztori.
A hírekre reagálva az Ubisoft bejelentette, hogy lesz egy 12 órás globális szerverteszt, amit PlayStation 5-ön, Xbox Series X|S-en és PC-n tartanak majd – a PS4-es és Xbox One verziókat állítólag elkaszálták. Azt viszont továbbra sem árulták el, hogy mikor jelenik meg az évek óta csúszó játék. Csupán annyit mondtak, hogy a teszt után fogják eldönteni a premierdátumot. Ezen felül az Insider Gaming megkeresésére reagáltak a The Boys Clubbal kapcsolatos állításokra is:
„Komolyan vesszük az állításokat és elkötelezettek vagyunk a csapatunk tagjainak jóléte, befogadása mellett. A megelőzés érdekében a tisztelet és az udvariasság, a tudatosság és a képzés előmozdítását, valamint a hatékony konfliktuskezelést promótáljuk. Továbbá készítettünk egy erős jelentési mechanizmust – ezen belül névtelen bejelentő csatornát is –, valamint robusztus eljárásaink vannak a nem megfelelő viselkedések kezelésére, amennyiben előfordulnak.”
A lap szerint az Ubisoft célja jelenleg az, hogy minél gyorsabban túl legyenek ezen az egészen. Ebben nyilván sokat segítene, ha végre kiadnák a játékot. Azonban továbbra sem lehet tudni, hogy ez mikor történhet meg. Sőt, egyes fejlesztők úgy ítélik meg, hogy még a megjelenés utáni tartalmakat sem fogják tudni időben összehozni, hacsak nem lesz akkora siker a játék, hogy több erőforrást kapnak rá, a The Boys Clubot pedig kiebrudalják. De vannak a projektben olyanok is, akik csak arra vágynak, hogy véget érjen az „XD Saga” és végre valami máson dolgozhassanak.