Olyan újdonsággal bővül a Discord, ami miatt már most elpártolnak tőle egyesek

Olyan újdonsággal bővül a Discord, ami miatt már most elpártolnak tőle egyesek

Nem mindenki fogja szeretni az új irányt.

A hírek szerint a népszerű kommunikációs szolgáltatás, a Discord egy héten belül egy igen érdekes újdonsággal bővül. A fejlesztők úgy döntöttek, hogy itt az ideje reklámokkal ellátni az applikációt, hiszen az ingyenes program szinte minden platformon – Xbox-tól a PC-ig – megtalálható és rengeteg felhasználóval büszkélkedhet.

A Discord egyre nagyobb teret hódít magának, hiszen sokak számára ez a legmegfelelőbb online üzenetküldő rendszer, amely számos hasznos funkcióval rendelkezik, ráadásul viszonylag könnyű közösséget építeni a segítségével, de mára már beépített multiplayer játékokkal is el van látva. A Discord 2015-ben indult útjára, és majd egy évtized alatt tényleg az egész világot bejárta, gyakorlatilag kikerülhetetlen az online térben, különösen a videojáték-rajongók számára. A startját követően számos újdonsággal bővült már, de többek között partnerségre lépett a Discord a Sonyval és más vállalatokkal is a még jobb élmény kialakítása érdekében.

Ezeket olvastad már?

Játékos reklámok

A Wall Street Journal új jelentése szerint a reklámok hamarosan megjelennek a Discordban. Nem sokkal később pedig a fizetős promóciók is a rendszer részévé válnak, és a felhasználók képernyőjének bal alsó sarkában jelennek meg. A szoftver üzemeltetői azonban igyekszenek a reklámokat szórakoztató élménnyé varázsolni, lehetővé téve mindenki számára, hogy jutalmakat szerezzenek, miközben teljesítik a hirdető kihívásait. Ez az új rendszer a Szponzorált küldetések nevet viseli majd. A Discord állítása szerint a felhasználók a beállítások menüben ki tudják majd kapcsolni a reklámokat.

Hogyan hatnak a hirdetések a Discordra?

Ne felejtsük el, hogy a Discord teljes mértékben ingyenes, és bevételek tekintetében a cég a Nitro előfizetési szolgáltatásra támaszkodik elsősorban. A Nitro olyan extra kedvezményeket kínál a felhasználóknak, mint például a nagyméretű fájlok feltöltésének lehetősége, és ezek különböző csomagok közül lehet választani: az előfizetés havi 2,99 és 9,99 dollár közötti összegbe kerül. A hirdetések megjelenése az egész technológiai szektorban megfigyelhető, és erre a hírre az Instagram korábbi vezetője, Meghana Dhar is aggodalmát fejezte ki, mert szerinte az új irány miatt elfordulhatnak a programtól a felhasználók. A videojátékok világában a reklámok egyébként is rendkívül ellentmondásosak, nem véletlenül bojkottálják a Unity-t a fejlesztők, mivel itt is szóba jött már, hogy a szolgáltatás fizetett partneri együttműködésekkel bővülne. Meghana szerint a Discord kényes helyzetben van, mivel eddig büszkék voltak arra, hogy szoftver reklámmentes.

A Discord folyamatos frissítéseinek és fejlesztésének köszönhetően a szolgáltatás a világ egyik vezető kommunikációs szoftverévé vált. A Wall Street Journal forrásai szerint a Discord bevétele elérte a 600 millió dollárt, ami a négyszeresére nőtt 2020 folyamán. Ez a lenyűgöző szám sem védte meg viszont a vállalatot az elbocsátásoktól, amivel a technológiai iparban számos cégnek szembe kellett néznie. Az elbocsátások valamikor 2024 folyamán mennek végbe, és nagyjából a személyzet 17%-át érinti majd. A Discord vezérigazgatója, Jason Citron kijelentette, hogy ezeket a leépítéseket azért hajtják végre, hogy jobban tudjanak majd fókuszálni a jövőbeli munkára, valamint nagyobb agilitást szeretne a szervezeten belül.

Kövess Minket!



Gamer szótár