Leépít az EA is, és emiatt elbúcsúzhatunk a legendás Star Wars FPS-től

Leépít az EA is, és emiatt elbúcsúzhatunk a legendás Star Wars FPS-től

Nem csak a dolgozóiktól váltak meg sajnos, hanem egyes projektjeiket is kukázták.

A héten már a Sony is közölte a rossz hírt, miszerint legalább 900 embertől megválnak, ezért körbe is jártuk a témát, hogy vajon ez mit jelenthet például az Insomniac Games vagy a Naughty Dogs esetében. Most viszont az EA is előállt egy bejelentéssel, mivel jelentős átalakításokra kényszerülnek, ennek eredményeként pedig nagyjából 670 munkavállalótól kénytelenek elköszönni. Ez a cég 5%-át érinti.

Ezeket olvastad már?

Ugyanezen átszervezés részeként a korábban megszellőztetett, a Respawnnál fejlesztés alatt álló Star Wars FPS játékot is törölték. Miután Andrew Wilson vezérigazgató bejelentette a leépítéseket, Laura Miele, az EA Entertainment elnöke megosztott a munkatársakkal egy feljegyzést, amelyben részletesebben kifejtette, hogy mik lesznek az EA üzleti prioritásai a jövőben. Ez többek között azt is tartalmazza, hogy az EA leállítja egy korai fejlesztési stádiumban lévő Star Wars akciójátékát, mivel továbbra is a saját tulajdonú márkákra és a meglévő játékok támogatására akarnak összpontosítani.

„Mindig nehéz feladni egy projektet, de ez a döntés nem tükrözi a csapat tehetségét, kitartását vagy a játék iránti szenvedélyét. Az, hogy a rajongóknak megadjuk az ikonikus franchise-ok következő részeit, amire vágynak, a blockbuster történetmesélés definíciója, és ezekre kell fókuszálnunk.” – fogalmazott Miele.

A Star Wars FPS-ről nem lehetett sokat tudni, de a pletykák szerint valamilyen formában A Mandalóri sorozathoz is kapcsolódott volna. Ennek megfelelően egy fejvadászt irányítva kellett volna levadászni a kijelölt célpontokat egy gyors tempójú akciódús alkotásban. Nem egy nyílt világú játékról volt szó, hanem sokkal inkább egy lineáris történetvezetésre számíthattunk volna a Star Wars-univerzum különböző bolygóit bevonva.

Továbbá az EA égisze alatt készülő Star Wars stratégiai játéknak a sorsa sem tisztázott egyelőre. Az EA részben azért döntött így, mert úgy látja a vezetés, hogy a nagy, nyitott világú játékok, a hatalmas közösségek és a szolgáltatás alapú címek irányába történő elmozdulás figyelhető meg. A bennfentes információk szerint a korábban ezeken a játékon dolgozó csapatokat nagyrészt más projektekhez irányítják át.

Kövess Minket!



Gamer szótár