Egy pár éves androidos csúcstelóval futtatta egy modder a Cyberpunk 2077-et. Mindez azért is lehetséges, mert technikailag hasonló erővel bír a telefon, mint egy alap PlayStation 4 2013-ból.
A hét elején írtunk arról, hogy hála a lopott forráskódnak és egy kis ügyeskedésnek, már a Nintendo Switch-en is fut a GTA 5. Az előtt pedig telefonon bírta valaki működésre a Red Dead Redemption 2-t. Bár az közel sem futott olyan jól, sőt, lehet elegánsabb lenne sétálásnak nevezni azt, amit művelt. Persze csak ezért hülyeség lenne azt állítani, hogy a moddereknek felesleges időpazarlás ezekkel kísérleteznie. Ugyanis ahogyan a mai példánk is mutatja, egészen reménykeltő teljesítményt lehet kihozni, ha a megfelelő hardvert, szoftvert és játékot választja valaki.
A Twitteren Pixel Gamer 4k néven ismert profil számolt be róla, hogy egy Lenovo Legion Y70-nel sikerült játszania Cyberpunk 2077-et. Ez a pár éves androidos csúcsteló a Snapdragon 8+ Gen 1-nal van felszerelve, ami technikailag hasonló számítási képességekkel bír, mint egy alap PlayStation 4 2013-ból. Ez a tény, valamint a Mobox WoW64 nevű emulátor – melyet a már említett RDR2-es példánál is használtak – lehetővé tették, hogy DXVK-val (egy Vulkan alapú DirectX fordítóréteggel) 1280x720-as felbontás és magas grafikai séma mellett stabilan fusson a CD Projekt RED játéka a telefonon.
Íme egy videó, amelyen ez látható. Annyit érdemes hozzáfűzni még, hogy a készítője szerint a képrögzítés valamelyest rontja a teljesítményt:
Mint a fenti videóban is látható, a stabil nem azt jelenti, hogy 240 FPS-sel szalad a Cyberpunk 2077 a Snapdragon lapkakészletén. Viszont az RDR2 hajlamos volt fagyásokra, grafikai és hanghibákra hasonló körülmények között, míg ez teljesen játszhatónak tűnik. Arról sem szabad megfeledkezni, hogy a játék nem natívan, több hónapnyi szakértői optimalizálás, portolás után fut így, hanem csak néhány kattintást követően egy emulátorban. Pixel Gamer 4k meg is jegyezte, hogy a Mobox legjobb esetben is csak 40-50%-os GPU kihasználtságra képes, mert egy garázsprojekt. Ha például olyan támogatás lenne mögötte, mint amit a Valve csinál Linuxon a Protonnal, akkor gyorsan elérhetnének ennél többet is. A mobil gaming tehát igen reményteli jövő elé néz, ha egyszer a AAA-játékok fejlesztői is komolyan fogják venni.