Gray Zone Warfare: Tippek és trükkök kezdőknek - 2. rész

Gray Zone Warfare: Tippek és trükkök kezdőknek - 2. rész

Hogy álltok a GZW-ben? Hány halált sikerült már összeszedni?

Berobbant a feudális Japánba kalauzoló Assassin's Creed Shadows első előzetese és most mindenki erről beszél. Nem is csoda, a magyar készítők keze nyomát viselő előzetes parádés, elképesztően hangulatos és a játékról kapott első infók is izgalmasak. Úgy tűnik, hogy a dupla főhős mibenlétét a Syndicate-ben látottakhoz hasonlóan oldják majd meg, de kiderült az is, hogy megváltoznak a tornyok és hogy mekkora lesz a játék térképe. Sajnos azonban hónapokat kell még várnunk a Shadowsra, elvégre a játék november 15-én érkezik majd. Addig is pörgethetjük más kedvenceinket, akár a hardcore Gray Zone Warfare-t is!

Múlthéten megnéztünk már néhány alapvető tippet és trükköt, ami minden kezdő játékosnak jól jöhet. Folytassuk most ezt a vonalat, mert higgyétek el, a GZW-ben 2 tucat óra után is kezdő vagy még. Jöjjön most további 4 tipp, ami mindenkinek jól jöhet, aki a Gray Zone Warfare szervereire merészkedik.

Miért nem tudom újratölteni a fegyverem?

Fájó tapasztalat volt ezt megtanulni, kezdő szinten egészen értékes lootokat buktam, amiért nem voltam képben, hogyan működik az újratöltés a játékban. Nem arról van szó, hogy meg kell nyomni az R gombot (ennyi még megy 30 évesen is), hanem arról, hogy hol tárolod az extra tárakat az adott fegyverhez. A GZW-ben ugyanis fontos, hogy a mellényünkön vagy az övünkön legyenek a tárak. Ha a táskánkba tesszük azokat, akkor hiába nyomkodjuk az R-t, nem fogjuk újratölteni a fegyvert. Hiszen logikus, övünkről és mellényünkről bármikor elérjük, táskánkat viszont le kell venni, ki kell nyitni, elő kell halászni az extra tölténytárt. Lényeg a lényeg, az extra tárjaidat ne a táskádba tett, különben nem fogsz tudni újratárazni.

Térkép vagy Inventory? Inventory vagy térkép?

Elsőre furcsa lehet, hogy ha csak simán az M gomb megnyomásával hívjuk elő a mapot, akkor egy pici térképet kapunk, ami mellett tudunk mozogni a játékban, de nem tudunk jelölni a térképen, pusztán alapvető tájékozódásra szolgál. Ezzel szemben, ha a karaktermenüből nyitjuk meg a térképet, akkor sokkal több funkcióval bír, csak épp nem tudunk lőni és mozogni közben, sőt mivel ugyanabban a menüben van mint a karakterlapunk, még el is lapoz a két legfontosabb oldalról, az inventorynkról és az egészségügyi lapról. Utóbbi problémára egyszerű a megoldás. A játékból hosszan nyomva tartva az I-t egyből az inventorynkba, míg hosszan megnyomva a M-met egyből a nagy térképre kerülünk, így nem kell még külön lapozgatnunk az egyes oldalak között.

Túl nagy a zaj? Itt a megoldás!

Alkalomadtán...néha...többnyire...jó igazából mindig elég nagy a zaj a frakciók kezdőbázisán. Ha tele van játékosokkal a bázis, akkor zavaró lehet a beszélgetésük, a folyamatosan érkező helikopterek zaja, arról nem is beszélve, hogy ha mi magunk ülünk a helikopteren, olyan hangos, hogy alig hallani társainkat. Egyszerű a megoldás, már a kezdő területek is tele vannak egyszerű sárga fülvédőkkel, amit ha felveszünk szinte minden zajt kiszűr. Célszerű a használata, csak arra figyeljetek, hogy ellenséges területen ne maradjon rajtatok, ott már egyértelmű hátrányt jelent, ha nem hallotok jól.

Animáció közben lőnek le?

Szintén apróság, mégis óriási gondokat okozhatnak a már elkezdődött animációk. Tegyük fel, hogy tűzharcba keveredsz és megsérül a karaktered. Fedezékbe vonulsz és elkezded ellátni a sebeket, de simán lehet, hogy ez az ellenfélnek is feltűnik és rád fut. Nálad már elindul egy animáció, mondjuk a kötszer használata, az enemy rád fut és simán lelő, miközben te nem tudsz tenni semmit. Hát már hogyne tudnál?! A játék nem köti az orrodra, de egy egyszerű jobb klikkel simán megszakítható bármely animáció és ez sokszor életmentő lehet.

Kövess Minket!



Gamer szótár