Véget ér a CT-k rendszeres anyagi csődje a Counter-Strike 2-ben? Igen is, meg nem is, de legalább a jó irányba indult el a Valve.
CT-nek lenni jó ideje nem leányálom a Counter-Strike-ban. Már a CS:GO-s idők vége felé is sokan a gazdaságot hibáztatták az unalomba forduló, kiszámítható meccsek miatt. CS2-ben a Valve ugyan megpróbálta ezt felülírni a körök számának csökkentésével, ám a pisztolykörök körül továbbra is látványos probléma volt a gazdaság, ez pedig értelemszerűen hatással volt az azt követőekre is. Hiszen a CT-knek minden fegyverért, minden eszközért többet kellett fizetniük körről körre, és ha két kör alatt belekerültek egy negatív spirálba, elég gyakran ki sem tudtak jönni belőle időben. Így bár a CT-k gyakran nyertek pisztolykört hatástalanítással, a T-khez képest mégis rosszabb anyagi helyzettel vághattak bele a második körökbe, majd az azt követőekbe is.
A legfrissebb CS2 folt ezt a problémát is igyekszik megválaszolni, így a megvariált Vertigo A-lerakó és a bérelhető skinek mellé még néhány fontos gazdasági frissítést is kaptunk. Egyrészt, az M4A4 ára 3 100 dollárról 3 000-re csökken, ami azt jelenti, hogy már csak 100 dollárral drágább, mint a hangtompítós tesója. Másrészt, a T-knek járó díj 200 dollárral csökken (800-ról 600-ra) azokban az esetekben, ha letették a bombát, de aztán az hatástalanítva lett. Harmadrészt, a CT-k gyújtógránátja 600 helyett 500 dollár lesz ezentúl.
Ezeket olvastad már?
Bár a fenti változások papíron remekül hangzanak, van azért néhány dolog, ami árnyalja ezeket. A bombás esetben az az elképzelés, hogy az 1 900 dolláros pisztolykörös bevétel kiegészítve az immáron 600 dolláros bombarakásért járó bónusszal nem lesz elegendő önmagában arra, hogy Galillal, full kevlárral rohángaljanak a T-k a második körben. Mármint technikailag eddig sem volt elég önmagában ez a pénz, hiszen a Galil-kombó 2 800-ba fájt, míg a bevétel csak 2 700 volt. De ha számolunk azzal is, hogy valaki csak kevlárt vett a pisztolykörben, akkor megtakarított még további 150 dollárt, és ez rögtön ki is adta. Mostantól viszont csak akkor lesz lehetséges ez az erős vásárlás, ha az adott játékos legalább egy killt is szerzett a pisztolykörben (2 500 a vereségért, 300 a killért). Mivel elég ritka az, hogy team ace születik, gyengülni fognak a force-ok biztosan, mert kevés játékos engedheti meg magának a Galilt. Csupán az a kérdés, mennyivel fog gyengülni?
A gyújtógránát esetében viszont inkább nerfről beszélhetünk, mint sem buffról. Mert ugyan az árvágás jól jön a gazdaságilag mindig szenvedő CT-oldalnak, cserében a Valve úgy döntött, hogy csökkenti az égés területét és idejét is. Bár a Valve nem említette a pontos számokat a frissítésben, gyorsan rájött a közösség, hogy kb. 30%-kal csökkent a terület és 1,5 másodperccel az idő. Ez pedig van annyira szignifikáns, hogy például egy Inferno banánjában a legvalószínűbb találkozási ponton a gyújtógránát T-kre mért hatása minimálissá váljon. Legalábbis elméletben, a gyakorlatban ugyanis ez arra készteti majd a CT-ket, hogy változtassanak a szokásaikon, precízebben használják a gyújtógránátot azonos hatásért cserében, és ez egyáltalán nem lehetetlen, csak időbe fog telni.
⚠️ MASSIVE changes to Incendiary Grenades ????
— Jacky (@Jackyesports) May 23, 2024
Reduced spread by 30%
Reduced price by $100
Reduced duration by 1.5 seconds
Before and After tonight's @CounterStrike update comparison ???? pic.twitter.com/BplTZpKIqL