Április 18-án jelentette be a Warhorse Studios, hogy idén év végén érkezik a Kingdom Come: Deliverance II. A stúdió most választ adott pár fontos kérdésre.
A videojáték ipar egyik legnagyobb problémája mindig is a játékok optimalizálása volt. Egy ideális világban, ahol minden gaming eszköz végtelen memóriával, végtelen processzor és grafikus teljesítménnyel és fénynél is gyorsabb adatátvitellel van felszerelve, ott a fejlesztő stúdióknak is hatalmas és gyönyörű világokat raknának a képernyőinkre. Sajnos a mi világunk nem ilyen ideális, a Warhorse Studiosnak meg is kellett küzdenie 1-2 problémával a Kingdom Come: Deliverance 2 fejlesztése során.
Még április közepén jelentette be a cseh fejlesztő stúdió, hogy 2024 végén érkezik a legújabb játékuk, a 2018-as nyílt világú RPG Kingdom Come: Deliverance második része. A Warhorse Gaming most a brnoi Game Access eseményen válaszolt több kérdésre is az év végén érkező játékkal kapcsolatban.
Az már biztos, hogy a csodálatosan kinéző középkori RPG PlayStation 5-ön és Xbox Series X-en 4K felbontásban 30 fps-sel fog futni, míg Xbox Series S-en csak 1440p felbontáson tudja tartani a játék a 30 fps-t. A Warhorse Studios egyik producere, Martin Klímának kellett magyarázkodnia a gyengébbik Xbox kapcsán. Martin betekintést nyújtott a játék fejlesztésébe és elmondta, hogy az Xbox Series S gyengécske teljesítménye miatt át kellett alakítani a játék terveit, hogy azt a kisebb teljesítményű konzol is el tudja futtatni. Lényegében a cseh stúdió nem tudott akkora pályát és annyi tartalmat belepakolni a játékba, amennyit szerettek volna.
Az Xbox Series S csupán csak 10 Gb RAM-mal lett szerelve, ami enyhe növekedés csak az előző generációhoz képes, de messze elmarad a 16 Gb-tal szerelt nagytestvérhez (Xbox Series X-hez) képest. A PC-s játékosoknak viszont nem nagyon kell aggódniuk, a Warhorse Studios adatai szerint a felső kategóriás kártyák kimaxolt grafikával is tudják tartani a 80 fps-t 4K-s felbontás mellett.
Ti kipróbáljátok majd a Kingdom Come: Deliverance 2-t?