Akár DRM, akár tárhelycsökkentés, az új Call of Duty: Black Ops 6 internetigénye keveseknek nyeri majd el a tetszését.
Tegnap egy közel félórás műsorban leplezte le a Call of Duty: Black Ops 6-ot az Activision. A pörgős előzetes mellé tehát számtalan fontos részletet kaptunk még, például a kampány, a többjátékos és zombis módok, valamint a megújult mozgás kapcsán. Az is kiderült, hogy az új CoD-nak úgy kell majd a szabad tárhely, mint egy falat kenyér. Egy nagyon fontos dologgal azonban egészen eddig nem foglalkoztunk: kell-e hozzá állandó online kapcsolat?
Bár hülye kérdésnek hangzik elsőre, pláne akkor, ha öt perccel ezelőtt olvasztottak ki egy 2010 körüli hibernációs kísérlet végeztével, sajnos egyre gyakrabban felmerül ez a kérdés, valós problémát jelent ez. Az Activision Blizzardnál régóta része a kalózkodás elleni védelemnek az, hogy internet nélkül rá sem nézhetsz a játékaikra. Bizonyára voltak, akik abban reménykedtek, hogy a Microsoft-felvásárlás következtében ebben is változás áll be, elvégre az Xbox-címek esetében nincs ilyen DRM. Azonban most el kell keserítsünk mindenkit, aki ilyesmiben reménykedett, mert az Activision köti az ebet a karóhoz.
Ezeket olvastad már?
Mit jelent ez? Nos azt, hogy még a kampányhoz is szükségeltetik internetkapcsolat, és ha ez nem áll rendelkezésre, akkor nem működik a játék. A kiadó azzal magyarázta ezt, hogy „a legmagasabb vizuális minőség érdekében úgy csökkentettük a játék tárhelyigényét, hogy a Call of Duty: Black Ops 6 minden játékmódban textúra streamelést használ.” Magyarán, azért foglal csak kb. 310GB-t az új CoD, mert voltak olyan jófejek a fejlesztők, hogy bizonyos textúrákat a netről kapunk meg valós időben. El sem tudjuk képzelni, hogy mekkora lenne a játék, ha nem így lenne. Persze a másik oldalról felmerülhet, hogy ez is csak egy DRM-taktika, de most ilyen spekulációkba nem mennénk bele.
Ennél sokkal fontosabb, hogy mi lesz azokkal, akik konzolokon akarnak játszani, de nem fizetnek elő a Game Pass Core-ra (régen Xbox Live) vagy a PlayStation Plusra? Nos, amiatt nem kell aggódniuk legalább, hogy a kampányból kimaradnak, mert a multizáshoz használt prémium előfizetések a CoD ezen részéhez nem kellenek majd – ha van internet, van singleplayer is. Az viszont kérdéses, hogy ha például olyan helyen él valaki, ahol vagy nincs, vagy rossz minőségű az internet, akkor milyen lesz az élménye majd? De erre valószínűleg a megjelenésig nem kapunk majd válaszokat.