Elon Musk leszólta az Assassin's Creed Shadowst, de egy fejlesztő visszavágott

Elon Musk leszólta az Assassin's Creed Shadowst, de egy fejlesztő visszavágott

Elon Musk szerint a diverzitás, a méltányosság és a befogadás megöli a művészetet, beleértve az Assassin's Creed Shadowst is. De mit gondol erről a franchise egyik legbefolyásosabb embere?

Nemrég az Apple-be is beleállt Elon Musk, aki jelenleg is azzal zsarolja a világ egyik legértékesebb cégét, hogy az OpenAI-os együttműködés miatt bojkottálni fogja a termékeiket, azok használatát pedig betiltja az alkalmazottai körében. Persze ebben a történetben az ezernyi személyes szál miatt is érthető, hogy miért tekerte rögtön 10-re a kommunikációját. De az már megint más kérdés, hogy milyen célokat érhet el, amikor kvázi monopóliuma van az almás cégnek az USA-ban, és ezen belül Musk és a követőbázisa csak csepp a tengerben.

Ehhez képest már más a helyzet, amikor a kulturharcos jelmezét veszi fel az amerikai milliárdos, mert ezen a téren már nagyon másfajta ellenállás mutatkozik. De ezen véleményei között is furcsa helyet foglal el az, amikor a videójátékok diverzitása ellen vonul, hiszen látszólag sok köze nincs az iparághoz vagy magukhoz a játékokhoz. Még a GTA 6 kapcsán is azzal volt a legnagyobb baja, hogy rendőröket kell / lehet lelőni benne, mintha nem lenne egyértelmű, hogy ez egy fiktív történet narratív eleme, egy absztrakció, ami élesen elválik az emberek többségének hétköznapi élettapasztalásától, magatartásától.

Ezeket olvastad már?

Viszont a legújabb, a videójátékok terén megnyílt háborús frontból sem tudott kimaradni, így az Assassin's Creed Shadows afrikai származású főhősével kapcsolatban azt írta egy posztban, hogy a „DEI megöli a művészetet”. Aki nem ismerné, a DEI a diverzitás, a méltányosság és a befogadás kifejezéseket takarja, és egy olyan gyakorlatra utal, hogy a különböző kisebbségekből érkezőket támogatják például a munkahelyeken.

Anélkül, hogy politikai kérdést csinálnánk belőle, csak annyit fűznénk hozzá, hogy ezekkel az értékekkel lehet egyetérteni, nem egyetérteni, de közben azt nem lehet figyelmen kívül hagyni, hogy végső soron sokféle helyről, sokféle háttérrel rendelkezők készítenek videójátékokat e buzzword használatától függetlenül is. Ha pedig művészetnek tartjuk a videójátékokat, akkor teljesen logikus, hogy ezek az emberek a saját tapasztalataikat beleszövik a történetbe, nem kell mindennek a legkisebb közös nevezőt keresnie a Föld teljes lakosságának körében.

Musk véleményével kapcsolatban az Assassin's Creed franchise-ért felelős alelnök és producer, Marc-Alexis Côté is szeretett volna felszólalni a Twitteren, mert elsőre olyan erős érzelmeket váltott ki belőle. Végül azonban nem tette. Egy Stephen Totilonak adott interjúban úgy indokolta ezt a döntését, hogy egy kis meditáció után azt érezte, csakis a szomorúság és a gyűlölet beszélt Muskból, akinek mondhatna bármit, úgy sem tudná őt vagy a követőit meggyőzni semmiről.

Magára a kritikára reagálva Côté elmondta, hogy elsősorban azért esett Yasukére a választásuk, mert egy „nagyon rejtélyes történelmi figura, akiről keveset tudunk”, ez pedig tökéletes egy Assassin's Creedbe, mert úgy tölthetik fel tartalommal, ahogyan a történet megkívánja. „Amit Elon mond, az nem a játék, amit mi építünk. Az embereknek ki kell próbálnia, és ha nem győztük meg őket [Yasukeről] az első 11 perc 47 másodperc után, akkor beszélhetünk.”

Amikor visszakérdezett az újságíró, hogy miért mondott ennyire specifikus időmennyiséget, a producer azt mondta, hogy nemrég tesztelte a játékot és ennyi idő telt el, mire ő maga megtalálta a választ a kérdésre. „Remélem, hogy az emberek nyitottan állnak majd hozzá és annak látják a játékot, ami, mert ez egy Assassin's Creed játék, és szerintem a legjobb, amit valaha csináltunk.”

Kövess Minket!



Gamer szótár