Kiszivárgott kép árulkodik a BioShock 4 játékmenetéről

Kiszivárgott kép árulkodik a BioShock 4 játékmenetéről

Már gőzerővel folynak a munkálatok a BioShock 4-en és végre befutott az első játékmenetbeli kép is.

Március végén erősítette meg a 2K, hogy még mindig készül a BioShock 4. része. A játékot eredetileg 2019-ben jelentették be, a fejlesztésért pedig azóta is a Cloud Chamber felel. De miután semmit sem mutattak még eddig belőle, nehéz volt elképzelni, hogy milyen lesz a játék. Pláne úgy, hogy a BioShock Infinite után Ken Levine – a játék legfőbb kreatívja – lelépett a legsikeresebb franchise-ának éléről, hogy elkészítse a Judast. De most, hogy már gőzerővel folynak a munkálatok, végre befutott az első játékmenetbeli kép is – igaz, nem éppen egy hivatalos forrásból.

Az MP1st szerezte meg az első képet a BioShock 4-ből egy 2K-nél dolgozó VFX-estől. Ugyan túl sokat nem látunk ezen a pillanatképen, de legalább a felhasználói felület egy korai verzióját és pár apróbb részletet megvizsgálhatunk. A felvételről érdemes még tudni, hogy ez egy 2021-es demóból származik és látható rajta a Parkside kódnév is. Ennek az a jelentősége, hogy amikor Jason Schreier 2019-ben elsőként lerántotta a leplet a BioShock 4-ről, akkor így hivatkozott a programra a Bloombergen megjelent cikkében. 2021-ben pedig Colin Moriarty is megerősítette, hogy a Cloud Chamber így nevezi a projektet, amikor arról írt, hogy az 1960-as években és az Antarktiszon található Borealis nevű városban fog játszódni a BioShock 4. A kép tehát közvetett módon megerősítheti az újságírók korábbi értesüléseit is.

A képen sajnos nem találunk közvetlen utalást a helyszínre, de azért néhány érdekességet érdemes sorra venni. Először is, a fegyver neve Ricochet Shotgun, ami arra utalhat, hogy az előző játékokhoz képest valamivel speciálisabbakat kapunk majd, hiszen korábban úgy működött ez, hogy néhány fegyverre tehettünk ricochet modot, nem pedig így találtuk őket. És ha már fegyverek, nehezen kivehető, de a töltény körül háromszor látható a shotgun: ezek valószínűleg csak a demó kedvéért ismétlődnek, de ez alapján gyanús, hogy több fegyvert nem vihetünk magunkkal egyszerre.

Másodszor, bal alul nem látható a korábbi játékokhoz hasonló Plasmid vagy Vigor-sáv. Ehelyett a képességek ikonjait láthatjuk, és talán a fehér hátterük elsötétülésével oldották meg, hogy lássuk a lemerülésüket – ez azonban csak spekuláció. Ami a szimbólumokat illeti, bár az előző játékokban ezeket nem találjuk meg ilyen formában, valószínűleg a Lightning Bolt és a Telekinesis szerepel bal alul kicsiben, a középső stopperóra talán az idő megállítását, míg felül a homokóra egy másik időalapú képességre utalhat. Ennél több azonban nem derült ki a képről, így ha még több részletre vágyunk, kénytelenek leszünk tovább várni.

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár


Gaming - PS4 – generáció, amely még mindig aktívan formálja a játékipart (x)

Szponzorált cikk Bár a videojáték-ipar dinamikája gyors ütemben halad előre, a Sony PlayStation 4 platformja olyan mérföldkövet jelent, amely még évek múltán is meghatározza a játékkultúrát. A PS4 nemcsak eladási számaiban, hanem tartalmi kínálatában, technológiai stabilitásában és közösségi jelenlétében is kiemelkedő volt – és az is maradt. A konzol mai napig aktív ökoszisztémája lehetővé teszi, hogy játékosok milliói továbbra is magas színvonalon kapcsolódjanak be új vagy klasszikus címekbe – legyen szó kompetitív esport élményekről vagy történetközpontú kampányokról.

Közvetítések