A Warhorse Studios vezető forgatókönyvírója, Martin Ziegler, mesélt arról, hogyan fejlesztették tovább az első játék receptjét.
Áprilisban leplezte le a Warhorse Studios a Kingdom Come: Deliverance 2-t. Bár az előzetes egy rövid változata idő előtt kiszivárgott, így is tartogatott meglepetést a bemutatójuk. Külön örömöt jelentett, hogy a folytatásra nem sokat kell várni, hiszen még az idei év végéig megjelenik. Ráadásul csak a jelen generációs konzolokra (Playstation 5, Xbox Series S, Xbox Series X) és PC-re adják ki a játékot, vagyis nem fogja majd vissza a PS4-Xbox One éra hardvere sem a fejlesztőket. Mondjuk a gyengébb jelen generációs Xboxba majdnem beletört a bicskájuk, de az összkép még így is igen ígéretes.
Most viszont, hogy egyre csak közeledik a játék kiadása, a fejlesztők belevágtak a marketing következő szakaszába, amikor is interjúkban mesélnek arról, hogy mit is csináltak az elmúlt években. Ugyebár a 2018-as első rész egyik nagy érdeme az immerzió és az autentikusság volt. A Warhorse Studios vezető forgatókönyvírója, Martin Ziegler, elárulta egy, az Epic Games oldalán megjelent interjúban – amit az Insider Gaming foglalt össze –, hogy a Kingdom Come: Deliverance 2-vel sikerült még magasabb szintre emelniük mindezt. De hogyan is?
Ezeket olvastad már?
Először is, a nyílt világú RPG városai még nagyobbak, még élettel telibbek lesznek. Másodszor, már kész történész csapat dolgozik a fejlesztésen, akik segítenek valósághűbbé és történelmileg hitelessebbé tenni az ábrázolást: a tanárok és kutatók mellett a korszak hagyományait ápolókat is bevontak a munkálatokba. Harmadszor, a harcrendszer jelentős fejlődésen ment át, hogy még realisztikusabbak legyenek a csaták, miközben hozzáférhetőbb is lett a játék:
„Számtalan változást eszközöltünk a harc terén, ezek között vannak olyanok is, amelyek még elérhetőbbé teszik azt azon emberek számára, akik túl komplexnek találták az első játékot. De a másik irányba is [tettünk lépéseket], néhány [változás] még mélyebbé teszi [a harcot] azok számára, akik [korábban] élvezték azt, akik még több intenzitást szeretnének a folytatásban. Az első játékbeli fegyverkategóriák mellett lesznek számszeríjak és kezdetleges muskéták is már, ezek pedig sajátos taktikákkal társulnak.”
Ziegler arról is beszélt, hogy a játékosok azt és úgy csinálhatnak a játékban, amit és ahogyan szeretnének. A küldetések során választhatnak lopakodást, megmérgezhetik az ellenségeket, távolról vadászhatják le őket vagy akár közvetlenül rájuk is ronthatnak. A világ felfedezése hasonló lesz az első részhez, tehát minden karakternek lesz egy saját kis élete: dolgoznak, bemennek a kocsmába, hazamennek enni, majd alszanak. Ziegler viszont azt állítja, hogy e téren is hatalmas a fejlődés az első részhez képest. Kíváncsian várjuk, hogyan fest majd, mert a Kingdom Come: Deliverance jelesre vizsgázott hat éve, ilyen értelemben talán csak a Red Dead Redemption 2 tudta megszorongatni.