WoW: The War Within: Hány játékos rohangálhat a szervereken 2024-ben?

WoW: The War Within: Hány játékos rohangálhat a szervereken 2024-ben?

Milliók? Tízmilliók? Százmilliók? Hányan játszanak a WoW-val?

Egyetlen nap választja el a világot az idén 20. születésnapját ünneplő World of Warcraft 10. kiegészítőjétől, a Worldsoul Sagát megnyitó The War Within megjelenésétől. Az új kieg a Blizzard gigantikus, sok éves tervének legelső lépcsőfoka, ami új alapokra helyezi a WoW-ot, új életet lehet a játékba és ki tudja, talán még egy távoli jövőbeli folytatásnak is megágyaz.

A The War Within alaposan gatyába rázza a játékot, rengeteg újdonságot hoz, ami kedvez a kezdő játékosoknak és sokkal barátságosabbá teszi a WoW-ot azok számára, akik nem a szervereken nőttek fel. A kérdés már csak az, hogy a legnagyobb veteránok miként fogadják majd az újításokat? Az utóbbi évek kiegészítői nem feltétlenül nyerték el a játékosok egyöntetű imádatát, ennek ellenére a WoW folyamatosan ott tudott maradni az MMO-kategória trónján. Ez pedig nemes egyszerűséggel a játékosoknak köszönhető, játékosok millióinak, akik a legnehezebb időszakban is kitartanak kedvenc játékuk mellett.

De pontosan mennyi az annyi?

Egész pontos játékosszámot ritkán közöl a Blizzard, becslések és néhány egyszerű számítás alapján azonban nagyjából be lehet lőni, hogy hány játékosa lehet a WoW-nak. Ezek szerint a több, mint 10 milliós előfizetői bázis, ami a Lich King és a Cataclysm idején még valós volt, mára jó esetben is a felére csökkent. A Dragonflight megjelenésére 4,5 millió előfizető játékosra becsülték a WoW táborát, amit persze mindig megdob kicsit az új kieg érkezése. A visszaesés bár nagynak tűnik, a 4-5 millió előfizetővel még mindig tökéletes biztonságban van a WoW.

Főleg akkor, ha megnézzük azokat a számokat is, amik a WoW összesített játékosszámát becslik, az MMO-piac többi résztvevőihez, vagyis a WoW kihívóihoz képest. A legfrissebb, idén nyárról származó becslések szerint az egyes MMO-k a következő méretű játékosbázisokkal rendelkeznek:

  • World of Warcraft - 147,13 millió
  • Final Fantasy XIV Online - 58,6 millió
  • Destiny 2 - 49,9 millió
  • The Elder Scrolls Online - 24,28 millió
  • Guild Wars 2 - 19,67 millió
  • RuneSpace - 19,18 millió
  • Lost Ark - 15,59 millió 
  • World of Warcraft Classic - 32,7 millió

A World of Warcraft: The War Within holnap jelenik meg, az előrendelők azonban már két napja nyúzhatják és bár messzemenő következtetéseket még kár lenne levonni, egyelőre úgy tűnik, hogy a Blizzard odatette ezt a kiegészítőcsomagot.

Kövess Minket!



Gamer szótár