A korábbi értesülésekkel ellentétben most már egy, a Black Myth: Wukong fejlesztői és a Sony között kötött üzlettel magyarázza a sajtó a játék xboxos késlekedését.
Kereken egy hete járta be a sajtót az a Gamescomon a fejlesztők által terjesztett információ, miszerint a Black Myth: Wukong nem egy exkluzív szerződés, hanem az Xbox Series S gyengesége miatt nem jelenhetett még meg a Microsoft konzoljaira. Az értesülések először csak arról szóltak, hogy nem fut elég jól a játék Xboxon. De aztán az extas1s nevű bennfentes jelentősebb technikai hibákról, pontosabban összeomlásokról és a kiadáshoz szükséges tesztek elbukásáról írt a fejlesztőkkel történő beszélgetéseire hivatkozva. Ezzel pedig mindenki elkönyvelte, hogy azért nincs Wukong a zöldeknél, mert a Microsoft masinája nem bírja el a játékot, amit a rivális PlayStationön már augusztus 20. óta játszhatnak a gamerek.
Azonban most Paul Tassi – aki alapján a múlt héten mi is írtunk arról a hírről, hogy nem egy esetleges PS-exkluzivitás, hanem a Series S teljesítménye miatt nincsen Wukong Xboxra – arról számolt be, hogy a fejlesztők által terjesztett hiedelem ellenére a Game Science igenis szerződésben áll a Sonyval, és ez meggátolta, hogy kiadják a játékot a Microsoft konzoljára az első napon.
„Egy forrás, aki jól ismeri a szituációt, azt mondta nekem, hogy a Black Myth: Wukong jelenleg egy exkluzivitási szerződés miatt nincs az Xboxon, és nem technikai okok miatt tolták el.”
Mivel maga Tassi is beszámolt korábban a technikai jellegű magyarázatról, a Forbeson megjelent új riportja óta kapja a savat az interneten rendesen. Azonban közben tőle függetlenül megerősítette ugyanezt az értesülést az amerikai IGN is, az pedig nem túl valószínű, hogy mindkét lap egyszerre lőne ekkora öngólt. Tassi a saját védelmében felhozott egy olyan Microsoft közleményt is, amelyben azzal magyarázták a redmondiak a Wukong-szituációt, hogy „nem beszélhetnek a partnereik azon üzleteiről, amelyeket más platformokkal kötnek”. Ha tehát csak egy technikai gond lenne vele, akkor megálltak volna ott, hogy együttműködünk velük, jön a játék. Ehelyett fontosnak érezték a késés indoklásában megemlíteni, hogy nem beszélnek más platformok, esetünkben a Sony és a Game Science ügyleteiről.
Eközben a szakmából is kapott néhány kritikát Tassi a TweakTown cikke alapján: Jeff Grubb szerint „nincs fizetett marketing szerződés, ami távol tartja a játékot az Xboxtól”, Shpeshal Nick szerint „a Sony csak azért fizetett, hogy segítsen a port elkészítésében, nincs exkluzivitás.”
Fontos leszögezni, hogy a technikai problémák és az esetleges exkluzivitás hírei egyáltalán nem zárják ki egymást. Elvégre a fejlesztők és a Microsoft sem ugyanazt mondják, mégsem dőlt össze a valóságunk eddig. Egyrészt, az Xbox Series S miatt sok fejlesztő panaszkodott már a múltban, így ez egyáltalán nem lehetetlen, hogy most is fejfájást okoz az illetékeseknek. Másrészt, ha van valamilyen rövidebb időre szóló exkluzivitás, akkor ugyanúgy készülnie kell a csapatnak az xboxos megjelenésre, csak annyi különbséggel egy nem-exkluzív címhez képest, hogy ráértek később foglalkozni vele.