Egy hónap van még hátra a Warhammer 40K: Space Marine 2 megjelenéséig, így egyre több és több dolog derül ki a játékmenetéről.
Hatalmas várakozás előzi meg a Warhammer 40k világában játszódó Space Marine 2 érkezését, pláne, miután kiderült, hogy nem csak szép lesz, még barátságos gépigénnyel is jön. A szeptember 9-re ígért programért felelős Saber Interactive ezen felbuzdulva nemrég egy sajtóeseményt is tartott, ahol az újságíróknak volt pár órája kitapasztalni, milyen is a játékmenet a gyakorlatban.
A Gamespot, az IGN és a Push Square előzetesei alapján a próbakör alatt a kampányba és a PvE kooperatív módba kóstolhattak bele, a vélemények pedig egységesen arról szólnak, hogy valami igazán brutálisra számíthatunk. De most maradjunk inkább a játékmenetnél, hiszen mindenki arra kíváncsi, hogy mit lehet majd a Space Marine 2-ben művelni, nem arra, hogy egy tőle több ezer kilométerre élő újságíró hogyan érezte magát az egyik délután.
14 dolog, amit lehet nem tudtál a Warhammer 40K: Space Marine 2 játékmenetéről
- A játék hatalmas lesz, az atmoszférája és az apró részletek alapján az egyik újságíró „40K nirvánának” bélyegezte a játékot. Látszólag rengeteget dolgoztak a fejlesztők a világ felépítésén, ezért „ez lehet a legautentikusabb Warhammer 40K játék valaha”.
- A lövöldözés és a közelharc is nagyon folyékony, a brutalitás mennyisége és minősége miatt sem kell aggódni.
- Kapunk kivédést, kikerülést, ellentámadást és fegyveres csapásokat. Előbbi ráadásul a kisebb ellenfeleket azonnal kicsinálja majd, míg a nagyobbak esetében a kombóik szakíthatóak meg ezzel. Az újságírók közül nem mindenkinek jött be a kivédés és a kivégző mozdulatok, mert úgy érezték, hogy lelassítják, megbontják a harcokat.
- Számtalan kivégzési stílus lesz, így például a tiranidákról végtagokat, a The Thousand Sonsról pedig a páncéljukat téphetjük le.
- Az életerő visszatölthető lesz a játékban megtalálható, direkt erre szánt tárgy begyűjtése után, de a kivégzések is fontosak lesznek, mert ezekkel a páncél tölthető.
- A stratégia sem maradhat el, ebben is több működőképes forgatókönyv lesz: rámehetünk először a kisebb ellenfelekre, ha zavar, hogy sokan vannak körülöttünk, vagy kezdhetjük rögtön a nagyobbakkal, hogy gyengítsük a szinaptikus kapcsolatot a kicsik között. A távolról harcoló ellenségek lelasíthatnak vagy megmérgezhetnek, de vannak olyan típusúak is, amelyek buffot adnak a társaiknak, ezért szintén jó első célpontok.
- Jump pack: Ezzel az ellenfelek fölé repülhetünk, hogy a magasból csapjunk le rájuk.
- Boss fightok: Az alap csatáktól eltérően működnek majd, de cserében sokkal látványosabbak is lesznek. Az egyik példaként a falból és a plafonból előmászó, „ijesztő” szemekről számoltak be, amelyek a talajra érve folyadékká váltak.
- Szemet gyönyörködtető grafikára kell számítani az újságírók szerint, a karakterektől és a környezettől kezdve a páncélokon és a fegyvereken át egészen az animációkig minden rendkívül részletes.
- Operations Mode: Ez lényegében a PvE kooperatív küldetéseket tartalmazza, amelyek a fő kampány mellett kerültek be a játékba. Ebben háromfős csapatban tolhatjuk mindannyian a saját, egyedi űrgárdistánkkal.
- Az egyik kipróbált PvE co-op küldetésben csapdát kellett állítani a tiranidáknak, a körítés alapján pedig közvetlenül kapcsolódik ez egy kampányküldetés eseményeihez is, így olyan érzés, mintha ahhoz a sztorihoz tehetnénk hozzá egy saját karakterrel.
- A PvE küldetések normál nehézségi fokozaton kb. 30 percet vesznek igénybe, de sok a változatosság bennük, mert az AI a játékstílustól, karakterosztálytól függően képes változtatni az ellenfelek típusán, váratlan támadásokat indíthat, stb.
- Az Operations Mode mellett a rendes kampány is tolható lesz kooperatívban, ugyanúgy három fővel.
- Összesen hat karakterosztály lesz, mindegyiknek különböző fegyverei, képességei lesznek: Tactical Marine, Assault, Vanguard, Bulwark, Sniper, Heavy.
Warhammer 40K: Space Marine 2 szeptember 9-én érkezik PC-re, PlayStation 5-re és Xbox Series X|S-re.
Ezeket olvastad már?