A Concorddal történtek nem rettentették el a céget.
Hiroki Totoki, a Sony pénzügyi igazgatója szerint a médiaóriás nem rendelkezik elég saját franchise-zal, és ez szerinte egyre nagyobb probléma, mivel így nem tudják normálisan tartani a tempót a versenytársakkal.
„Legyen szó játékokról, filmekről vagy animékről, nincs annyi IP-nk, amelyet a kezdetektől fogva ápoltunk volna” – mondta Totoki a Financial Timesnak adott interjújában.
„Hiányoznak a saját IP-k, és ez probléma számunkra”
A PlayStation-rajongók gyorsan reagált erre a megjegyzésre, és válaszul a régi franchise-ok képeit posztolták neki. De ahogy mások rámutattak, Totoki az üzletág egészére utalt, amelyből hiányoznak a saját fejlesztésű címek, mondjuk a Mario léptékűek. A Pókemberen kívül a Sony legnagyobb multimédia sikere vitathatatlanul a The Last of Us, amely 2023-ban elképesztő népszerűségre tett szert, miután bemutatták az HBO-n.
Egy rajongó a Redditen így vélekedett:
„Ez a megjegyzés a Sony egészére vonatkozik, nem csak a videójátékokkal foglalkozó részlegére. Ebből a szempontból azt hiszem, egyetértek. Alkalmi nézőként nem tudnék mondani semmit, ami számomra kiemelkedő lenne a filmes részlegükből, ami nem egy meglévő IP, és még amiket készítenek, azoknak sincs a legjobb hírnevük. Mi lenne a Sony Pictures a Pókember nélkül? Hotel Transylvania?”
A Sony egy jó ideje már inkább csak a nagy franchise-okat vásárolja fel, egy időben például az Apollóval közösen még a Paramountot is meg akarták szerezni maguknak, és erre nem lettek volna restek 26 milliárd dollárt áldozni. Ez az üzlet azonban végül meghiúsult. A Sony fejesei mégis abban reménykednek, hogy továbbra is képesek lesznek saját fejlesztésű címeket létrehozni.
Eközben a Crunchyroll elnöke, Rahul Purini szerint a streamingszolgáltató a növekvő gyártási költségek közepette továbbra is igyekszik együttműködni a Sonyval a műsorok koprodukciója érdekében. Becslése alapján világszerte mintegy 800 millió anime rajongó van, ami a következő években akár egymilliárdra is nőhet.
Ezeket olvastad már?
A Sony csak egy a sok médiavállalat közül – melyek között megtaláljuk a Nintendót, a Segát, a Warner Bros.-t és a Disney-t, amelyek csatlakoztak ahhoz az őrülethez, hogy értékes franchise-okat találjanak a streaming szolgáltatások, videojátékok és más platformok számára. Ez talán érthető is valahol, mivel a cég legutóbbi saját próbálkozása csúfot kudarcot vallott. A Concord kevesebb mint két héttel az indulás megbukott, és le is kellett lőni a teljes projektet.