A fejlesztők büszkék a 13 nap alatt megbukott Concordra

A fejlesztők büszkék a 13 nap alatt megbukott Concordra

A Concord bukása pedig akkor fáj a legjobban, ha belegondolunk, hogy mennyi izgalmas IP pihen a Sony fiókjainak mélyén.

Valószínűleg sokáig fogunk még emlékezni a Concordra. Na nem azért mert a világmindenség egyik legjobb játéka, amit mindenkinek kötelező kipróbálni, épp ellenkezőleg. A Concord úgy él majd emlékeinkben, mint a Sony egyik legnagyobb modern bukása. A játék becslések szerint 8 évet és 180 millió dollárt emésztett fel, hogy aztán még a The Lord of the Rings Gollam számait se tudja utolérni és, hogy aztán 13 nappal a megjelenése után bejelentsék a törlését.

A Concord, jött, látott, hasra esett és szörnyethalt. Néhány napja - pénteken - lelőtték a játék szervereit, annak a kevés vásárlónak pedig aki benevezett a programra, visszatérítik a játék árát. Napokig lehetne vitatkozni, hogy miért bukott meg a játék, egyesek szerint egyszerűen rosszkor jelent meg és egy olyan kategóriában akart hódítani, ahol nem lehet. Mások szerint pedig a túlzásba vitt stílust okolják, woke és libsi jelzőkkel dobálóznak és annak tudják be a játék kudarcát, hogy a fejlesztők olyan személyiséget adtak a karaktereknek, ami a konzervatívabb játékosokat taszította.

Akárhogy is legyen, a Concord óriási bukta (nem, nem lekváros). A játék fejlesztői, a Firewalk egyes tagjai is reagáltak a történtekre, elsőre meglehetősen furcsán. Legtöbbjük ugyanis arról ír Twitteren, hogy igenis büszkék az alkotásukra és örökké emlékezni fognak arra. Egyértelmű, hogy ez hirtelen furcsának tűnik, hiszen miért is lennének büszkék valamira, ami ekkora kudarcot vallott? Ugyanakkor, mégis mit mondjanak? Mondják azt, hogy hát igen mi láttuk, hogy ez nem lesz jó, de úgy voltunk vele egye fene?

Még ha bukás is a játék, szakmai szempontból jogosan lehetnek büszkék munkájukra. És persze azt se felejtsük, hogy attól mert a Concord megbukott, a fejlesztők szeretnék megtartani munkájukat. Ki tudja mi történt a fejlesztés 8 éve alatt? Az viszont tuti, hogy bármi volt is a háttérben, arról nem most fognak kitálalni a fejlesztők, nem fogják megkockáztatni az állásukat. Idővel viszont... ki tudja, lehet, hogy pár év múlva még a legnagyobb botrány kerekedik majd a Concord történetéből, feltéve ha azoknak lesz igaza, akik szerint a fejlesztők nem tehetnek a játék sikertelenségéről és inkább a kiadói erőit okolják azért.

Kövess Minket!



Gamer szótár