Todd Howard szerint ezért olyan hatalmas minden játékuk

Todd Howard szerint ezért olyan hatalmas minden játékuk

A méret nem minden – kivéve, ha Bethesda játékról beszélünk.

A több mint ezer bolygót számláló Starfield méretével aligha volt bárkinek problémája. Ellenben az, ahogyan a rendelkezésre álló teret kitöltötte a Bethesda, már annál több játékosnak szúrta a szemét. Ma viszont végre megjelent a Starfield első kiegészítője, a Shattered Space, amiben ugyan csak egy bolygó körül keringhetünk majd, de cserében rengeteg izgalmat tartogat a játék rajongóinak. A DLC egyik legérdekesebb pontja egyébként pont az lehet, hogy ezt az egy planétát legalább tényleg összerakták, nem fog olyan üresnek hatni majd, mint a többi.

A Bethesda Game Studios persze régóta híres arról, hogy a küldetések mennyiségében vagy a területek méretében nem kötnek kompromisszumot. Nemrég pedig maga Todd Howard is megszólalt azzal kapcsolatban a BAFTA YouTube-csatornáján, hogy miért csinálják így a játékaikat még akkor is, ha ez néha már inkább csak felesleges időhúzásnak vagy rémisztően nagy időbefektetésnek hat a játékosok szemszögéből, mintsem minőségi, céltudatos játékgyártásként:

„Nagyon keveset vágunk ki a játékainkból a Bethesdánál, ezért lesznek ennyire felelőtlenül hatalmasak. Az egész csapat felel ezért, tudod, hogy beletesznek egy rakás kreativitást a játékokba. Ez nem csak miattam van, szerintem pont ettől lesznek különlegesek.”

Tehát nem Howard agymenése az, hogy minél több minden legyen a Bethesda játékaiban, hanem egyszerűen csak beletesznek mindent, amit a fejlesztők elkészítenek. A Starfield esetében persze sokan kritizálták, hogy nem sikerült annyira elegánsan kitölteni a teret, hogy sok az üresség vagy túl repetitív a játékmenet. A Shattered Space ezen valamelyest javíthat, mert egyelőre egy fókuszáltabb élménynek tűnik az alapjátékhoz képest, és alighanem ez lesz a recept a jövőbeli DLC-k esetében is. Amiatt viszont egy percig se aggódjunk, hogy a The Elder Scrolls 6 vagy a Fallout 5 ugyanazt a stratégiát követi majd a fejlesztés során a Bethesda, mint az összes többi játékával tette a múltban, mert ez borítékolható. Még akkor is, ha a több nem mindig jobb.

Borítókép: Bethesda Game Studios

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár

LAN

Közvetítések