A játékmenet nem nyerte el mindenki tetszését, de sokan panaszkodtak a Spectre Divide drága skinjeire is. Utóbbi kapcsán már a fejlesztők is megszólaltak.
Pár hete számoltunk be róla, hogy új taktikai FPS van a láthatáron, ami innovatív játékmenettel kíván a Valorant és a CS2 babérjaira törni. A Spectre Divide a Mountaintop Studios nevű fejlesztőcsapat agyszüleménye, egy Valve, Respawn Entertainment, 343 Industries és DICE veteránokból verbuvált, igencsak tapasztalt gárdáé. Ez azonban úgy fest, hogy nem biztosíték semmire. Ahogyan az sem, hogy Shrouddal marketingelték a programot. Ugyanis tegnap végre megjelent a Spectre Divide, de azon túl, hogy lenyomta a most már hivatalosan is halott Concordot, túl sok vizet nem zavart.
A Spectre Divide legnagyobb innovációja a versenytársakhoz képest már a játék nevében feltűnik. A játékosok ugyanis egy Duality nevű képességgel rendelkeznek, amivel egy ún. Spectre-t irányíthatnak. Ennek a mechanikának köszönhetően valós időben lehetnek egyszerre két helyen, és segíthetnek saját magukat fedezni, trade-elni, vagy akár egyszerre két ponton is támadhatnak a pályán a 3v3 lövöldében.
De akármennyire is jól hangzik ez elsőre, a vélemények alapján a gyakorlatban nem tartja fenn sokáig a játékosok érdeklődését, a fogadtatás igen vegyes. Sokan panaszkodnak arra is, hogy éppen csak kijött a játék, és az eddigi előzetesekben, videókban látható menőbb karakterdizájnok bizony fizetős skinek. A Mountaintop Studios már ma reagált erre, és a különböző csomagok árait 17-25%-kal csökkentették, remélve, hogy a megijedt játékosok még ma is visszaülnek a Spectre Divide elé. Akik pedig már fizettek valamiért, kb. 30%-os visszatérítést kapnak a játékbeli pénznemben.
Az árakat a csapat egyébként azzal indokolta, hogy független stúdióként rászorulnak a támogatásra. Viszont az, hogy egy nap alatt megfutamodtak, azt sejteti, hogy szándékosan magasra céloztak, hogy aztán legyen miből visszavenni. Új játék, ne legyünk ennyire rosszmájúak: az is elképzelhető, hogy most tényleg a kelleténél jobb fejek voltak, mert azt gondolják, hogy több játékos elérésével majd a jövőben visszahozzák a kiesett bevételt.
Persze az remek kérdés, hogy bejön-e a számításuk. Több esportolóval és Shrouddal is reklámozták a játékot, de tegnap végül 30 971 főnél megállt az egyidejű játékosszám a SteamDB szerint. Mint már írtuk, az ennél sokkal drágábban fejlesztett Concordhoz képest ez hatalmas teljesítmény egy kis stúdiótól. Az viszont még nem egyértelmű, hogy a hétvégéhez közeledve képes lesz-e ennél jelentősen több érdeklődőt behúzni a Spectre Divide vagy sem. Az biztosan segít, hogy a program ingyenes. Azonban sok olyan véleményt olvasni, hogy hamar unalomba fordul a játék, hogy nem jön be egyeseknek annyira a Spectre mechanika. A skines árpolitika mellett a rendszeres tartalmi frissítések sem ártanak majd, ha nem akarnak néhány hónapon belül az XDefiant nem túl sikeres útjára lépni a fejlesztők.
Borítókép: Mountaintop Studios
Ezeket olvastad már?