Két hatalmas lehetősége is volt a Microsoftnak potenciális Xbox exkluzívok biztosítása terén, ám mindkettőt elmulasztotta Phil Spencer.
Nem megy jól az Xbox szekere, ez nem újdonság. A Microsoft videójátékos részlege a legújabb negyedéves jelentése alapján nagy veszteségeket termelne, ha tavaly nem veszik meg az Activision Blizzardot. De a problémák nyilván nem mostanában kezdődtek, ezért rengeteg olyan dolog lehet, amit a konzolért és annak tartalmaiért felelős Phil Spencer megbánhatott az évek alatt. És amikor nemrég a PAX West alatt a színpadon sztorizgatott a videójáték-ipar veteránja, kettő ilyen esetről is nyilatkozott a nagyérdeműnek – írja az Eurogamer.
„A legrosszabbakat mulasztottam el... mármint meghoztam néhány nagyon rossz döntést videójáték választás terén” – kezdett bele a nyilvános gyónásba Spencer.
A Microsoft Gaming vezérigazgatója szerint az első ilyen a Destiny volt. Tudniillik, akkortájt a Bungie még a cég tulajdonába tartozott, ám miután Spencernek nem jött be a Halo szériát követő új játékuk annyira, elmulasztották a lehetőséget, hogy Xbox exkluzív cím legyen ebből is. A sztorit innentől már mindenki ismeri: a Bungie ekkor inkább kivásárolta magát a Microsoft alól, majd pár évvel ezelőtt megvette őket a Sony. Szóval hiába jött rá Spencer a megjelenést követő hónapokban, hogy klappol a Destiny, akkor már rég késő volt, mert a kiadást vállaló Activision nyerészkedhetett ezen.
Ennél azonban biztosan jobban fáj az Xbox fejének, hogy elmulasztották a Guitar Herót is, mert azt gondolta, hogy nem fog működni a koncepció:
„Egy érdekes még, hogy egy csapat lejött hozzánk Redmondba, és Alex Rigopulos prezentálta nekem ezt a játékot, amihez műanyag gitárokat fognak gyártani, amiket bedugnak a konzolokba, majd számokat fognak árulni, és akkor eljátszhatod őket ezen a gitáron, erre én azt mondtam, hogy tényleg? Tényleg azt hiszik, hogy ez működni fog?”
Nos, működött. Olyannyira, hogy az a címet szintén behúzó Activision állítólag majdnem egymilliárd dollárt keresett csak a Guitar Hero 3-mal, ez minden idők egyik legsikeresebb videójátéka lett a kasszáknál. Erre a sztorijában Spencer is kitért, úgy fogalmazott, hogy „azt hallottam, elég jó játék lett belőle...”