Számtalan módon segít talpra állni a kirúgott alkalmazottaknak a Riot Games, de ettől még nem fest jól, hogy már League of Legends fejlesztőktől is hajlandóak megválni.
Számtalan videójáték-ipari céggel egyetemben a Riot Games is leépítéssel kezdte 2024-et. A többek között a League of Legends, a VALORANT, a Teamfight Tactics, a Wild Rift és a Legends of Runeterra mögött álló cég az állományának 11%-ától, mintegy 530 alkalmazottól vált meg január végén arra hivatkozva, hogy inkább a belsős fejlesztésekre és azok kiadására, támogatására szeretnének fókuszálni, miután a koronavírus-járvány ideje alatt túlvállalták magukat.
Most azonban az akkor ismertetett törekvéseknek kissé ellentmondva Marc Merrill bejelentette, hogy újabb leépítés jön, és mint kiderült, ez már konkrétan LoL fejlesztőket érint. A Riot Games vezetője a hosszú posztjában arról ír, hogy „nehéz” volt meghozni a döntéseket, de nem arról szólt ez most, hogy „csökkentsük a létszámot takarékosságból”. Merrill szerint ugyanis „ez azért történt, hogy biztosítsuk a megfelelő szakértelmet, hogy a League a következő 15 évben és azután is nagyszerű legyen.” (AI, kacsint-kacsint.)
Merrill nem árulta el a posztjában, hogy hány főt érint a leépítés, de azt igen, hogy ezúttal is legalább hat hónapnyi fizetéssel, éves bónusszal, álláskeresési támogatással, egészségbiztosítással és sok más egyébbel járulnak hozzá a kirúgott alkalmazottak talpra állásához. Illetve hozzátette még, hogy a mostani leépítéseket majd új nyitott pozíciók követik, amikor a játék fejlesztése a következő szakaszába lép.
Viszont a posztot követően az amerikai IGN megkeresésére a Riot Games szóvívője csak elmondta, hogy pontosan mekkora a távozók száma, így derült ki, hogy tényleg fejlesztőket érint a lépés elsősorban. A szóvívő szerint összesen 32 főtől válnak meg most, ebből 27-en a League of Legends fejlesztői voltak, a többiek a Riot kiadói csapatában dolgoztak. Illetve még hozzátette, hogy az érintetteknek arra is lehetőségük lesz, hogy a cégen belül próbáljanak más pozícióban elhelyezkedni, ennek részleteibe vagy a jövőbeli terveikbe azonban már nem ment bele.
Ezzel az idei év videójáték-ipari leépítései már 13 ezer körül lehetnek összesen egy erre szakosodott adatbázis alapján. Ebben az elképesztő számban hatalmas szerepe volt annak, hogy a Microsoft az Activision Blizzard megvásárlása óta közel 3 ezer főtől vált meg és stúdiók sorát zárta be.
Borítókép: Riot Games