Attól tart, hogy nagyon komoly következményei lesznek annak, ha folytatódik a mostani tendencia.
Az utóbbi években egyre inkább központi téma az AAA-s játékok helyzete, amit még inkább tovább tetéznek az olyan kudarcok, mint például a Concord hatalmas bukása – mely egyébként ingyenes játékként térhet vissza. Egyre többen szólalnak fel a gigászi projektek ellen, és adnának inkább nagyobb teret a gyorsabban elkészülő, kisebb költségvetésű, és fantáziadúsabb alkotásoknak. Nemrégiben az Epic Games vezérigazgatója – Tim Sweeney – is megszólalt a témában, aki szerint a közösségi játékoké a jövő, most pedig az egykori PlayStation vezér szállt bele keményen az AAA-s címekbe.
Shawn Layden már többször felszólalt az indie és az AA-s játékok mellett, ugyanis szerinte hatalmas hiba a gigaprodukciók erőltetése, ami egyenesen a videójáték-ipar bukásához vezethet. A felső kategóriás játékokkal összességében az a baj, hogy baromi sok ideig készülnek, tömérdek pénzt felemésztenek, és éppen ezért nem mernek igazán kockáztatni velük a stúdiók, hogy ne legyen hatalmas zakó a vége.
„Ha csak a kasszasikerekre hagyatkozunk, az halálos ítélet." – nyilatkozta legutóbb Layden.
Az ex-vezető attól tart, hogy a fejlesztők továbbra is egyre inkább csak a nagy címekre fognak fókuszálni, ami a kisebb kreatív projektek rovására megy, és hosszútávon kiölheti az élvezetet a videójátékokból. Példaként a már fentebb említett Concordot hozta fel, ami semmi újdonságot nem volt képes felmutatni. Reméli, hogy ez a tendencia még visszafordítható, és adni fognak az ő szavára is a témában.
Ezeket olvastad már?