A választások hajrájában új területre merészkedtek.
November 5-én, tehát pontosan egy hét múlva esedékes az amerikai elnökválasztás, mely során Kamala Harris – demokrata jelölt – és Donald Trump – republikánus jelölt – közül választhatnak az Egyesült Államok polgárai. Ilyenkor minden egyes kő megmozgatásra kerül a kósza szavazatok begyűjtése érdekében, melynek részeként a demokraták célkeresztbe vették a gamer közösséget is. Így történhetett meg, hogy Harris csapata saját Fortnite Creative térképet hozott létre – korábban a World of Warcraft segítségével is kampányolt.
A Freedom Town névre keresztelt pályán többek között olyan nevezetességekkel találkozhatunk, mint például a Szabadság-szobor, és különféle minijátékokon vehetünk részt, de mindeközben lépten-nyomon az elnökjelölt nevébe botlunk a hirdetőtáblákon, és jó néhány választások előtti ígéretére is felhívják a figyelmünket. A maphoz egy kis kedvcsináló is készült, amit alább tekinthettek meg – egyébként a 7331-5536-6547-es kóddal érhető el.
Az idő előrehaladtával és a videójátékok szélesebb körben való elfogadásával, egyre bevettebb gyakorlat az, hogy a fiatalok megszólításához, és a különböző ügyek népszerűsítéséhez az online tér ezen szegmenséhez nyúlnak az adott szervezetek, vagy személyek. Egyelőre a hatékonyságát nehéz lenne megállapítani, hiszen számomra például elképzelhetetlennek tűnik, hogy valaki egy Fortnite Creative plakát révén, vagy a térképen feltüntetett kisvállalkozóknak ígért adókedvezménybe kapaszkodva dönti el, hogy kire teszi le a voksát, de úgy tűnik a világ ebbe az irányba halad, és általában azoknak áll a zászló, akik minél hamarabb alkalmazkodnak az új helyzetekhez.
Ezeket olvastad már?