Az AI elveszi a munkát a Netflixnél? Ezért épített le egy játékstúdiót a streaming platform

Az AI elveszi a munkát a Netflixnél? Ezért épített le egy játékstúdiót a streaming platform

Nemrég egy teljes fejlesztőcsapattól megvált a Netflix, akiket éveken át építettek fel a AAA-s kitörés reményében. De nem kell aggódni, mert a cég egyik alelnöke éppen feltalálja a spanyolviaszt a szemünk láttára.

A Netflix évek óta igyekszik betörni a videójáték-iparba, ehhez számtalan saját stúdiót nyitottak, továbbá olyan játékok felújított változatát licencelik, mint a GTA III, Vice City és San Andreas. A terjeszkedés célja értelemszerűen az volt, hogy a már meglévő előfizetőik közül a gamereket még jobban magukhoz édesgessék, esetleg pár új előfizetőt is szerezzenek közben. A lendület azonban látszólag megtört, mert nemrég Stephen Totilo már arról írt a Game File hasábjain, hogy a hollywoodiak bezárják a Team Blue nevű, AAA-s címekre szakosodott csapatot.

A Netflix egyébként igazi veteránokra bízta a menet közben elkaszált projektet, ezért is volt annyira meglepő a Team Blue beszántása pár héttel korábban. A cég megszerezte az Activision Blizzardtól az Overwatch-on és a Call of Duty szérián is producerként dolgozó, azelőtt a Sony Santa Monica kötelekébe tartozó Chacko Sonnyt. Tavaly tavasszal pedig még két hasonlóan impozáns név csatlakozott hozzá a Netflixnél: Joseph Staten a Bungie-nál és a 343 Industriesnál (ma Halo Studios) dolgozott kreatív vezetőként, míg Rafael Grassetti a Sony Santa Monicánál a God of War művészeti rendezőjeként vált ismertté.

Az alapján, hogy nemrég mindannyiuktól megvált a Netflix, arra következtettünk mi és a videójátékos média számtalan más szereplője is, hogy a cég letett a AAA-ról, marad az egyszerű, de rövidtávon jól teljesítő mobiljátékoknál. De mint azóta kiderült, ez azért nem teljesen van így. Ugyanis a generatív mesterséges intelligencia játékokban történő felhasználásáért felelős alelnök, Mike Verdu szerint majd az AI megoldja azt, amit az emberek nem tudtak, nem akartak vagy csak túl drágán lettek volna képesek. Vagyis a célok nem változtak, csakis az eszközök.

Verdu a LinkedInen osztotta meg „a videójátékok jövőjéről” szóló magnum opusát, amiben többek között azt állítja, hogy a mesterséges intelligencia teljesen új fejezetet nyit majd a kreatív munkában és „határtalan potenciállal bír, gyors tempójú fejlődéshez vezet”, ha sikerül legyőzni a kihívásokat. Ebben a megoldáskeresésben a Netflixnél betöltött pozíciója miatt ő maga is részt vesz, valószínűleg ez önmagában is torzítja a technológiáról alkotott képét. Ezért történhetett meg, hogy miközben a videójáték-iparban sztrájkolnak ellene, ő maga arról beszél, hogy a generatív mesterséges intelligencia az a kreatív munkának, mint a spenót Popeye-nek – hogy egy meglepő, de annál szemléletesebb fordulattal éljünk.

„Végre készen állok rá, hogy beszéljek a következő feladatomról: azon vagyok, hogy egy generációnként egyszer előforduló inflexiós pont felé vezessem a videójáték-fejlesztést és a játékosok élményeit a generatív AI felhasználásával. Ez a technológiai átalakulás gyorsítani fogja a fejlesztést és igazán új videójátékos élmények kapuját nyitja meg, amelyek meglepik, felvidítják és inspirálják majd a játékosokat.”

Azon most lépjünk is túl, hogy a generatív mesterséges intelligencia nem képes valóban új dolgokat alkotni, csupán a már meglévő művészeti alkotásokat remixeli ügyes algoritmussal és változó minőségben, gyakran a szerzői jogokra is fittyet hányva. Ehelyett sokkal fontosabb az, hogy már-már valamilyen AI-messiás szerepbe helyezi magát Verdu, aki úgy látja az utat az iparág előtt, mint Paul Atreides a Dűnében. A fenti sorokat követően még azt is megengedte magának, hogy a Team Blue bezárására reagálva, de a konkrét esetet nem említve azt állítsa, hogy a média tévesen spekulál a Netflix Games jövőjéről, mert minden a terv része.

„Az elmúlt hónapokban egy tervezett átállást láthattunk” – állítja a Netflix alelnöke a leépítésekről. Mire gondolt ezalatt a szerző? Hát az AI-ra, ami hirtelen jobb eszköznek tűnik a vezetőség szerint, mint egy két éven át gondosan felépített, iparági veteránokból álló fejlesztőcsapat, akiknek arra sem adtak időt, hogy elkészítsenek egy darab játékot. A LinkedIn-poszt alatti kommentek szintén ezt a következetlenséget kérik számon rajta, de mindhiába, mert Verdu már nem reagált a a kommentelők aggodalmaira, felvetéseire azzal kapcsolatban, hogy a Netflix csak kapkod jobbra-balra, nincs egyértelmű stratégiája vagy elképzelése a videójátékos piaccal kapcsolatban.

Borítókép: Mivel az AI elveszi a munkát, ezért a ChatGPT-n keresztül generáltunk egy képet arról, ahogyan terminátorok foglalnak el egy irodát.

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár


Gaming - Ezek voltak 2024 legjobb PC-s játékai

2024 is bővelkedett a fantasztikus videójátékokban, és ha nem is ez a legerősebb esztendő az elmúlt évtizedből, valljuk be, majdnem minden hónapra jutott valami igazán szórakoztató alkotás. 

Közvetítések