Miért bukott meg a Concord? – A Sony szerint azért, mert...

Miért bukott meg a Concord? – A Sony szerint azért, mert...

Ez a felismerés talán segít abban, hogy a jövőben körültekintőbben járjanak el.

Az elmúlt időszakban számos játékkal nyúltak csúnyán mellé a fejlesztők, de ritkán lehetünk szemtanúi olyan gigászi bukásoknak, mint ami a Concord esetében történt. A Sony 8 évig fejlesztette a játékot és ez idő alatt 140 milliárd forintot költött rá, azonban 2 héttel a debütálása után lezárásra kerültek a szerverek, ugyanis a kutyát sem érdekelte a hőslövölde. Nemrég ennek apropóján két stúdiónak is befellegzett, viszont úgy tűnik, hogy a háttérben a játék visszatérésén folyhatnak a munkálatok, ami akár egy ingyenes verziót is jelenthet. A napokban a Sony vezetői egy, a befektetőkkel tartott kérdezz-felelek során tértek ki arra, hogy szerintük konkrétan mi is állhat a csúfos kudarc hátterében.

Az esemény során Hiroki Totoki – ügyvezető – elárulta, hogy szerintük már sokkal korábban és sokkal több visszajelzést kellett volna kérniük, mielőtt piacra dobják a játékot, ezzel elkerülhető lett volna a katasztrófa. Azt is elmondta, hogy az  egyjátékos címek jelentik a vállalat erősségét, de ettől függetlenül nem szeretnék, hogy a Concord története rányomja pecsétjét a jövőbeli multiplayer játékaikra.

„Még mindig a tanulás folyamatában vagyunk. És ami az új IP-t illeti, természetesen addig nem tudhatod az eredményt, amíg ki nem próbálod. Tehát valószínűleg sok kapura van szükségünk, beleértve a felhasználói tesztelést és a belső értékelést, valamint az ilyen kapuk időzítését. Előre kell hoznunk ezeket a kapukat, sokkal korábban kellett volna megcsinálnunk, mint a Concord esetében tettük." – magyarázta Totoki.

Az ügyvezető arról is beszélt, hogy ezek a „kapuk" lehetővé tették volna a számukra, hogy megtudják a célközönségnek mégis mekkora igénye van egy ilyen játékra, és még időben változtathattak volna a dolgokon. A Concord sajnos csak pár hónappal a debütálása előtt lett kipróbálható a nagyobb közösség számára, így a fejlesztőknek már nem volt lehetősége komolyabb variálásokra, de a közösség valódi véleménye sem derült ki.

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár


Közvetítések