Akik abban reménykedtek, hogy a Concord még egyszer feltámad, most már inkább ne tegyék.
A Sony legújabb hero shootere és játék mint szolgáltatás címe, az augusztus 23-án kiadott Concord, úgy elhasalt a pénztáraknál, hogy az a 25 ezer ember sem tudta volna felvakarni a padlóról, aki pénzt adott érte. Ezt követően a Sony mindössze 11 napot várt, mire úgy döntött, hogy a játék szervereit leállítja és inkább visszatéríti az árát azoknak, akik adtak neki egy esélyt. Mindebből pedig már sejthető volt – még ha a bejelentéskor nem is volt teljesen tiszta az összkép –, hogy annyira súlyos lehet a helyzet a háttérben, hogy a Sony inkább levágná a fél karját, csak ne kelljen még egy centet költeniük erre.
Azóta persze sok (sőt, túl sok) víz lefolyt a Dunán, és kiderült, hogy akár 140 milliárd forintot is eltapsolhatott a japán konzolgyártó a Concordra, ha összeadjuk azokat a költségeket, amelyek az akkor már a játékon aktívan dolgozó stúdió felvásárlásával és az ezt követő, éveken át tartó befektetésekkel járt. De mégis úgy tűnt, hogy van remény a Firewalk Studios játéka számára, mert az utóbbi hetekben többször hallhattuk, hogy átalakítva visszatérhet még a méregdrága program a PlayStation Store-ba és Steamre egyaránt. Erre azonban most már biztosan nem kerül sor, tegnap este ugyanis váratlanul jött egy hír, miszerint nem csak a Concord megy a kukába, hanem velük együtt a játék készítéséért felelős Firewalk Studios is.
Az eseményekről először Jason Schreier, a Bloomberg munkatársa számolt be, ezt követően több lap, így az Insider Gaming is képes volt megerősíteni azokat, majd a Sony hivatalos kommunikációjára is sor került. Mindezek alapján úgy tűnik, hogy a Sony a legújabb leépítési körében bezárja a Firewalkot és 172 főt elbocsát végleg. Emellett pedig a Neon Koi nevű német csapatot is beszántják, akiknek így lehetősége sem volt befejezni az első mobilos játék mint szolgáltatás címüket. A Neon Koi bezárása 38 munkahely megszűnését jelenti, így összesen 210 fő távozik a Sonytól most.
Ami a hivatalos indoklást illeti, a PlayStation Studios CEO-ja, Hermen Hulst arról beszélt az alkalmazottaknak is kiküldött tájékoztató levelében, hogy az elmúlt hónapokban „minden lehetőséget megvizsgáltak” a Concord kapcsán, de egyszerűen az volt a legjobb döntés, ha örökre eltemetik a programot és mellé a stúdiót is. Hulst azt is elmondta, hogy a PvP FPS műfajban nagyon sok és erős versenyző van, nehéz ebbe a zsánerbe betörni és a Concorddal ez egyértelműen nem sikerült nekik, de megtanulják majd a leckéket belőle. Ennél mélyebben azonban nem ment bele a döntés hátterébe a Sony, a médiában terjedő orbitális fejlesztési költségekre sem reagált a cég. Ehelyett inkább arról beszélt a közleménye végén Hulst, hogy a bezárt stúdiók hamvaira egy erősebb szervezetet építenek majd a PlayStation Studios alatt a megmaradt csapatok segítségével.
Borítókép: Firewalk Studios