Frusztráló, mégis jó emlék: Ilyen volt az elkaszált Half-Life 2 Episode 4 fejlesztése egy veterán szerint

Frusztráló, mégis jó emlék: Ilyen volt az elkaszált Half-Life 2 Episode 4 fejlesztése egy veterán szerint

A mából nézve igen reménytelen vállalkozásnak tűnhet, hogy a Half-Life 2 egy 4. epizódot is kapott volna, mivel a Valve nem tud 3-ig sem elszámolni.

Bő másfél évtizeddel az eredetileg tervezett megjelenési dátumát követően fogjuk rá elkészült a Half-Life 2: Episode 3 egy csapat lelkes rajongó jóvoltából. Persze a Project Borealis egyelőre csak a Prologue nevű demó formájában érhető el, de ennyire közel még sosem jártunk hozzá, hogy Gordon Freeman történetének folytatását játszhassuk, szóval ne panaszkodjunk.

Amire viszont már lehet sokan nem emlékeznek, hogy a Valve által törölt Episode 3 mellett még egy Episode 4 is az asztalon volt. Ezt először a Junction Point nevű fejlesztőcsapat készítette volna el, amit a Deus Exről ismert Warren Spector alapított 2004-ben. De mint oly' sok Half-Life projekt, végül ez sem jutott messzire. Gondolhatnánk, hogy a Valve azért nem tartott igényt Spector csapatának szolgálataira, mert valójában háromig sem tudnak elszámolni Gabe Newellék. Ez azonban távolabb sem állhatna a valóságtól, árulta el Spector nemrég egy Jeremy Peelnek adott interjúban.

Spector többek között az elkaszált Episode 4-ről és a Junction Pointról is mesélt ebben az interjúban, ezek kapcsán pedig nagy vonalakban felvázolta az élményeit és az elkerülhetetlen szakítást is – írja a PC Gamer. A fejlesztő szerint ez a sztori is Ravenholmban játszódott volna, de a projekt kezdetén nagyon sok idő elment azzal, hogy megtanulják a Valve fejlesztői eszközeinek a használatát, ezért a tervezettnél később kezdhettek bele a tényleges munkálatokba. Pontosabban, csak kezdhettek volna bele, mert a Valve a betanulást követően nem sokkal úgy döntött, hogy mégsem készül el az Episode 4.

„Egy kicsit frusztráló volt, hogy őszinte legyek. Amikor elkaszálták a projektet, akkor éppen csak rájöttünk az eszközeik nyitjára, hogy mire lehetünk képesek velük, hogy mit akarunk kezdeni velük” – mondta Spector.

(Később az Arkane kapott egy lehetőséget ennek lefejlesztésére, de végül örökre elengedte az Episode 3-at és 4-et a Valve, szóval ebből sem lett semmi. Érdekesség, hogy az Arkane-nél akkoriban Spector egyik Deus Ex-es kollégája, Harvey Smith volt a vezető dizájner, ezért gyanús, hogy a Valve-nál nagyon szerették ezt a játékot és valami olyat akartak viszontlátni.)

A szakítást követően azonban nem volt harag a Valve és a Junction Point között. Sőt, Spector utólag úgy látja, hogy nagy segítség volt nekik ez az időszak, amit a Valve ernyője alatt tölthettek, mert lehet nem lett volna Gabenék nélkül annyira hosszú életű a stúdió, amilyen:

„Mindörökké hálás leszek a Valve-nak, amiért életben tartottak minket egy olyan időszakban, ami nagyon nehéz volt a stúdiónak. Nélkülük nem jutottunk volna messzire.”

A Junction Pointot később megvette a Disney, akiknek két, anyagilag igen sikeres Epic Mickey című játékot is lefejlesztettek – az első rész pár hónapja kapott remake-et egyébként. Igaz, hogy 2013-ban a stúdiót bezárta a médiakonglomerátum, Spector élete pedig azóta sem volt fenékig tejfel, mert a Half-Life 2: Episode 4 után a System Shock 3-at sem fejezhette be. De most már úgy fest, hogy kezd révbe érni a mester, mert az OtherSide Entertainment égisze alatt egy teljesen új és saját programon dolgozhat, az Argos: Riders of the Stormon.

Borítókép: Valve

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár


Közvetítések