Ha a Red Dead Redemption 2-től leesik az állad, akkor csak várd ki milyen lesz a GTA 6. felvonása.
Manapság egész beszédesek a fejlesztők, nem is olyan rég például az Assassin's Creed Shadowsról osztották meg véleményüket, most pedig a Rockstar régóta várt sikercíméről fecsegtek egy kicsit. Így derült ki, hogy lesz néhány úttörő funkció is benne, és a PC-s verzióról sem kell lemondanunk.
A GTA 6 továbbra is 2025 őszén esedékes, de egyelőre a 2023 decemberében bemutatott első trailer óta nem kaptunk semmit a készülő játékból. A stúdió továbbra is hétpecsétes titokként kezeli a hatodik részt, egy kevés dolog már kiszivárgott róla, egy fejlesztő pedig most újabb érdekességeket osztott meg a közösséggel, bár nem teljesen önszántából. Az általa megosztott infók alapján a játék realizmusa ámulatba fogja ejteni az embereket.
Ryan Woods, a Rockstar egyik vezető programozójának LinkedIn-profilján néhány kulcsfontosságú sorra bukkantak a szemfüles rajongók, és ez alapján már ki lehet következtetni mire számíthatunk a GTA VI kapcsán. Woods munkaköri leírása szerint ő felügyelte a játék alatt futó RAGE motorjának megtervezését, fejlesztését és optimalizálását.
„Beleértve a renderelést, a fizikát, az AI-t és a memóriakezelést, biztosítva, hogy a motor képes legyen kezelni a nyílt világú környezeteket és szimulációkat. Továbbá feszegette a valós idejű renderelés határait is, hogy több platformon, többek között a next-gen konzolokon és a PC-n is zökkenőmentes teljesítményt biztosítson.” – áll a leírásban.
Eddig a GTA 6-ot csak Xbox Series X|S-re és PlayStation 5-re erősítették meg, és bár a PC-s verzióval is szinte mindenki számol (csak valószínűleg jóval később adják ki), ez legalább eloszlatja a felhasználók aggodalmait, hogy esetleg egyáltalán nem kapják meg a játékot.
Régi motor új funckiók
A profilon az is olvasható, hogy ez a motor olyan új technológiákat tartalmaz, amelyek még élethűbbé varázsolják a játékot, és képes a tárgyakat, illetve a környezetet is valós időben létrehozni. Ezt úgy kell elképzelni, hogy procedurálisan generálja le az épületek belsejét, amelyek attól függően változnak, hogy a játékos milyen típusú házba lép be. Például a konyhafalak, a szekrények, a kanapék és a hálószobák mind-mind különbözhetnek, ezáltal egyedi berendezési stílusuk és színpalettájuk lesz. Ha pedig ez még nem lenne elég meggyőző, akkor arra is említést tesz, hogy a karaktereknek saját, egyedi reakcióik lesznek a világba zajló eseményekre, és sokkal inkább úgy viselkednek majd, mint a valódi emberek.
Mindenesetre, mivel a GTA 6 megjelenési dátuma még messze van, egyelőre nem tudjuk mennyire lesz forradalmi a folytatás. Azért egy második trailernek már igazán örülnénk, amelyben játékmenet felvételeket is kapunk, nemde?