Példát vehetne a stúdió erről a koncepcióról, és akkor valami különlegesnek lehetnénk a szemtanúi.
A Hogwarts Legacy megjelenése nagyban hozzájárult a Harry Potter IP megújulásához, még ha ez csak a videojátékok világában történt is – bár már nagyban fejlesztik az új élőszereplős sorozatot is. Előtte a legendás karakter a filmekből volt ismerős sokaknak, a hozzájuk kapcsolódó kiegészítő alkotásokat pedig szinte nem is érdemes megemlíteni. A Hogwarts Legacy azonban egy parádés AAA-kategóriás cím, és bár a könyvek főszereplője itt nincs jelen, a helyszínek azonnal magával ragadták a rajongókat, a varázslás pedig szintén megunhatatlan benne. A történet szerint az 1800-as évek végén járunk, jóval azelőtt, hogy Harry megszületett volna Lily és James Potter gyermekeként, tehát egy teljesen új sztorit is felgöngyölíthetünk.
A másik nagy szenvedő IP, az a Gyűrűk Ura, miután a trilógiát követően nem nagyon kaptunk értékelhető produkciót, sem nagyvászonra, sem a tévébe, sem a virtuális térben. Legutóbb a Monolith által fejlesztett Middle-earth: Shadow of Mordor és Shadow of War szegezték oda a játékosokat a képernyők elé, míg a The Lord of the Rings: Gollum már egy monumentális csalódás volt. Mindeközben még mindig rengeteg lehetőséget rejt magában ez a franchise, épp ezért jön hamarosan a mozikba a The War of Rohirrim animációs film, de Peter Jackson égisze alatt további élőszereplős projekteket is terveznek. A legnagyobb durranás viszont kétségkívül egy Hogwarts Legacy szintű játék lenne. Egy igazi nyitott világú akció-RPG azt hiszem alaposan felcsigázná a közösséget.
A Hogwarts Legacy sok mindent megvalósított, amire a rajongók régóta vágytak egy Harry Potter-játék esetében, beleértve a seprűnyélen való repülést egy nyitott világban, egy hatalmas és teljesen felfedezhető Roxfort-kastélyt, tele rejtvényekkel, valamint a testre szabható főszereplőt ki ne hagyjuk, akivel még a kedvenc Roxfort-házhoz is csatlakozhatunk. Ráadásul a pálcaalapú harc fenomenális, a játékmenet kissé hajaz a Souls-like címekre, a mágia folyamatos elsajátítása és fejlődési rendszer elképesztő élménnyé varázsolja ezt a kalandot. A Room of Requirement pedig felteszi az i-re a pontot. Nem véletlenül derült ki az is, hogy már fejlesztés alatt áll a második része. Éppen ezért a Warner Bros. ostoba lenne, ha egyáltalán nem gondolkodna egy nyílt világú akció-RPG-n a hasonlóan gigantikus Gyűrűk Ura IP kapcsán.
A Middle-earthben látott Nemesis Systemet csak tovább kellene fejleszteni, a háttérsztori adott, és hihetetlenül gazdag, ráadásul akad jó néhány karakter akinek a bőrébe szívesen belebújnának a játékosok. A Star Wars Jedi: A Fallen Order és a Star Wars Jedi: Survivor is azt mutatja, hogy milyen kecsesen lehet beleágyazni egy adott akció-kalandjátékba a Souls-like dizájnt, de ha a Gyűrűk Ura inkább a Hogwarts Legacy-t másolná le egy testreszabható főszereplővel (legyen szó manóról, törpéről vagy hobbitról), akkor végtelenül szuper dolgunk lenne, persze csak akkor, ha nem csapnák össze.
Borítókép forrása: Steam