Aki megvette az Apple Vision Prót, még az is jó eséllyel visszavitte, hogy ne fogja otthon a port 3 500 dollárért.
Az Apple 2023 nyarán, az éves fejlesztői konferenciáján (WWDC) mutatta be a Vision Pro nevű kevert valóság szemüvegét, ami fél évvel később már készen is állt arra, hogy meghódítsa az amerikai piacot. Tény és való, a készenlétet ez esetben inkább az almás cég marketing ereje, mintsem az eszközből legyártott mennyiség vagy annak hétköznapi használhatósága jelentette. Erre Tim Cookék is gyorsan ráébredtek, amikor a méregdrága, 3 500 dollárról induló Vision Prókat olyan gyorsan kezdték visszaküldeni nekik a vásárlók, mint amilyen sebességgel elvitték a boltok polcairól.
Tavaly tavasszal már arról írt a szaksajtó, hogy az Apple csökkenti a Vision Próra leadott megrendeléseit az érdeklődés hiánya miatt. Ez akkor azt jelentette, hogy az eredeti 700-800 ezer darab helyett mindössze 400-500 ezer elkészítését várták el 2024 során. A héten viszont a felszínre került a The Information októberi riportja (többek között a Techspot és a Kotaku jóvoltából), ami arról tanúskodik, hogy akár 500-600 ezer Vision Pro is elkészülhetett volna, mert egyes beszállítóknak ennyi alkatrész állt a rendelkezésére. Azonban a cikk szerint volt olyan gyártó, aki már az Apple tavaszi előrejelzéseire hallgatva akkor abbahagyta a készletek felhalmozását.
A Vision Pro elkészítésének egész folyamatát összefogó kínai partner, a Luxshare, azt az ukázt kapta a riport szerint a cupertinóiaktól az ősszel, hogy novembertől vegyék vissza a gyártást kb. napi ezer darabra, az év végére pedig állítsák le teljesen. Ez a csökkentett mennyiség hozzávetőlegesen a fele volt annak, amit a gyártási idő csúcsán összeszereltek minden egyes napon.
Annyiból érthető, hogy időben visszavágták a Vision Prók készítését, hogy az a kevesebb mint félmillió termék, ami a bloomberges Mark Gurman szerint elkelt, végül jelentős részt ugyanúgy az Apple raktáraiban kötött ki, mintha el sem adták volna: sokan fejfájásra, szédülésre, nyaki fájdalmakra és látási problémákra hivatkozva inkább visszavitték a 3 500 dolláros headsetet, csak ne kelljen tovább szenvedniük vele. Míg akik megtartották, azok sem porolják le gyakran a szemüveget, hiszen nincs mit csinálni vele vonzó alkalmazások és játékok híján azon túl, hogy havi egy félórás techdemót tartanak vele a csóró haveroknak, akik nem vették meg.
Gurman szerint az Apple nem hagy fel teljesen a kevert valósággal, és valamikor a jövőben jöhet még egy új Vision Pro generáció, ami az első kiadás több problémáját orvosolhatja. Azonban az kérdéses a jelenleg nyilvános információk fényében, hogy az eladásokat és az érdeklődés hiányát látva az Apple még mindig dolgozik-e ezen az új változaton vagy már elkaszálták ezt is az első Vision Próval együtt.
Borítókép: Apple