Ha régen innoválni próbáltak az RTS fejlesztők, úgy érezték, hogy ezzel elidegenítik a közönségüket. 20 évvel később viszont még mindig egy helyben toporog az egykoron megkerülhetetlen műfaj. Miért?
Dave Pottinger már több mint két évtizede szállítja a jobbnál jobb RTS játékokat. Fejlesztőként részt vett mindhárom Age of Empires elkészítésében, majd a technológiáért felelős vezetőként az Age of Mythology-t, elsőszámú dizájnerként pedig a Halo Warst hozta össze az Ensemble Studios berkein belül.
A sokat látott mester most pedig a saját stúdióját, a Last Keepet, és annak első RTS játékát, a hamarosan megjelenő Project Citadelt népszerűsíti. Ezt azonban valamelyest megnehezíti, hogy maga a műfaj nem sokat fejlődött az ezredforduló óta, így bizonyára az új címek iránt érdeklődők száma is egyre csak fogy:
„Alig változott, még most is ugyanazt a játékot játszuk, mint 20 évvel ezelőtt, sőt, néhány újabbat megnézve, mint például a Stormgate és társai, azt kell mondjam, ezek is nagyrészt ugynaazt a formulát követik. Működő, régi aranyszabályokra épülnek, mert ami akkor jó volt, most is az, és jó látni, hogy még így van, de ugyanakkor én szeretnék végre valami újat csinálni, mi szeretnénk valami újat csinálni” – nyilatkozta Pottinger a Videogamernek.
Pottinger azt is megmagyarázta, hogy ha ennyire a múltban ragadt az RTS műfaj, akkor miért nem próbáltak változtatni ezen ők maguk az Age of Empires idején:
„Volt néhány eset az Age franchise készítése során, amikor túl közel repültünk a Naphoz, és vissza kellett fogjuk magunkat, kiszedtünk néhány innovatív dolgot a játékból. Itt kifejezetten olyasmikre gondolok, mint az Age of Empires 3 formációra épülő csatái. A pokolba, azt még az E3-on is demóztuk, de kivettük, mert féltünk, hogy elidegeníti a már meglévő Age rajongók nagy részét.”
Ami Pottinger és a Last Keep új RTS játékát illeti, itt már a leírás alapján bátrabban hozzányúltak a formulához a fejlesztők, mint annak idején bármelyik Ensemble Studios programban. A Project Citadel kódnevű játék egy űrbéli roguelike RTS kombó lesz, méghozzá procedurálisan generált térképekkel. Vagyis hasonlítani fog a Planetary Annihilationre és az FTL-re is egy kicsit. Viszont permadeath is lesz benne, vagyis a halál egyben a mentés törlésével jár majd. Továbbá bizonyos helyzetekben akár körökre osztottan is játszhatunk majd, ha csak egy gyors és egyszerű csatára vágyunk, ahol nem akarjuk az egységeinket külön-külön menedzselni.
A Project Citadel valamikor a közeljövőben jelenik meg korai hozzáférésben a Steamen – további részleteket ITT találtok róla.
Borítókép: Wicked Witch Software