A Concord ára labdába sem rúgott némelyik Call of Duty fejlesztési költségeivel

A Concord ára labdába sem rúgott némelyik Call of Duty fejlesztési költségeivel

Ahhoz képest, hogy a CoD egyesek szerint minden évben ugyanaz 20 éve, elég komoly összegeket fordít az Activision arra, hogy elkészüljenek.

A tavalyi év legnagyobb videójátékos bukása kétségkívül a Sony Concord című multis lövöldéje volt, amire a hírek szerint 400 millió dollárt fordított a japán konzolgyártó, hogy végül egy 11 napos pályafutást követően örökre lelőjék a szervereit. Ezeken az eseményeken a mai napig sokan nevetnek, hiszen vannak olyan csendes-óceáni mikroállamok, amelyeknek az éves bruttó hazai összterméke nem éri el a szóban forgó összeget. Illetve nyilván az sem segít, hogy mindenki tudott volna jobb helyet találni ennek a pénznek, ha inkább nekik, és nem a Firewalk Studiosnak adták volna.

Azonban nem a Sony az egyetlen, aki elképesztő összegeket költ a videójátékainak fejlesztésére. A Rockstar Games a GTA 6-ra állítólag milliárdokat költött, igaz, az elemzői előrejelzések szerint ennek egy nagy részét akkor is visszatermelnék, ha a játékot soha, legfeljebb egy előrendelési gombot adnának ki. Illetve itt van még a mai cikkünk fő alanya is, a Call of Duty franchise. Azt eddig is tudtuk, hogy az Activision stúdiói éjjelt nappallá téve dolgoznak azon, hogy minden évben legyen egy új CoD a fa alatt. Azt viszont nem hittük volna, hogy már 5-10 évvel ezelőtt is akkora összegeket fordítottak volna erre a hóbortjukra, amekkorákat a Game File nyilvánosságra hozott.

A lap szerint ugyanis a 2015-ös Call of Duty: Black Ops 3 450 millió, a 2019-es Modern Warfare 640 millió, a 2020-as Black Ops Cold War pedig több mint 700 millió dollárjába fájhatott az amerikai kiadónak. Persze a cikk elején felhozott Concorddal szemben ezek a vállalkozások bőven megtérültek, mert mint a lap is emlékeztet, egyik játékból sem fogyott kevesebb 30 millió példánynál, sőt az MW egészen 41 millióig menetelt annak idején.

A fenti számok még elképesztőbben hangzanak, ha mellétesszük, hogy a Game File értesülései szerint ezek még nem tartalmazzák a marketingköltségeket. Mivel a bejelentés pillanatától a megjelenésig alig lehetett akkoriban másról hallani, mint a Call of Duty-ról, a becsléseink szerint még további tíz- vagy százmilliókról beszélhetnénk akkor, ha ezeket is hozzátennénk az egyébként már így is döbbenetesen magas, majdnem 1,8 milliárd dolláros pénzkupachoz. És akkor vajon mennyibe kerülhetett a legutóbbi epizód, a Black Ops 6?! 5 év múlva talán erre is fény derül.

Borítókép: Treyarch

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár


Közvetítések