Eredetileg vérben úszott volna a Starfield, de valami közbeszólt

Eredetileg vérben úszott volna a Starfield, de valami közbeszólt

Ha csak egy kicsit másképp alakulnak a dolgok, most te is lefejezhetnéd ellenfeleidet.

A Bethesda számos gigászi játékkal büszkélkedhet, de a 2023 őszén kiadott Starfield méretét és összetettségét illetően mind közül kiemelkedik. A kezdeti nehézségek miatt – mint az optimalizálási problémák és a nagyfokú monotonitás – a játék vegyes fogadtatásban részesült, de a stúdió munkálatainak köszönhetően a csiszolatlan gyémánt hónapról hónapra egyre élvezhetőbb, ami fontos, hiszen hosszútávú terveik vannak vele. Időközben megkaptuk a Shattered Space kiegészítőt is, ami szintén nem nyűgözött le mindenkit maradéktalanul, de kétségtelen, hogy a cím jó irányba halad, és jelenleg is elhivatott játékosbázissal rendelkezik. A Bethesda egykori munkatársa, aki nyakig benne volt a Starfield fejlesztésének folyamataiban is – Dennis Mejillones –, egy, a napokban adott interjúja során elárulta, hogy nem sok választotta el a projektet attól, hogy sokkal brutálisabb végeredményt kapjunk.

Mejillones közel 12 évig volt a Bethesda vezető művésze, ahol többek között a Fallout 4-en, a Skyrimen és a Starfielden is dolgozott. A Kiwi Talkz podcastnak adott interjúja során rákérdeztek, hogy a Starfield miért nem annyira véres, mint a Fallout 4-hez hasonló játékok, melyre bőséges választ adott. A művész elárulta, hogy eredetileg jóval több erőszakot terveztek beépíteni a játékba, azonban főként a technikai bonyodalmak miatt el kellett engedniük olyan elemeket, mint például a lefejezés.

„Ennek nagy hatása van a különböző ruházatokra. Technikai szempontból sok minden kell hozzá, ha egy bizonyos módon levágod a karakterről a sisakot, annak le kell válnia, és látszódnia kell a húsnak az alján az alján, ahol a test volt." – részletezte. Tudod, volt rendszerünk minderre, de az egész egy nagy patkányfészekké változott ezektől a dolgoktól, amikkel számot kellett vetnünk, azokkal az őrült sisakokkal és minden ilyesmivel, amit hozzáadtunk, ráadásul most mindenki jelentősen megváltoztathatja a testméretet – tudod, a karakterkészítő elég sokat fejlődött –, úgyhogy szerintem ez is az oka."

Ezenfelül ha a csapat hajlandó is lett volna rengeteg időt tölteni ezekkel az apróságokkal, akkor sem érte volna meg feltétlenül, hiszen ezek az elemek nem teljesen illeszkedtek bele abba a hangulatvilágba, melyet végeredményként elképzeltek a munkálatok során. Leginkább olyan dolgok inspirálták őket, mint a The Expanse és a Star Trek, melyekhez az ilyen mértékű brutalitás egyszerűen nem passzol.

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár