Egy égető homokférges kérdést válaszoltak meg a Dune: Awakening fejlesztői.
A Dűne rajongók régóta várják már a Dune: Awakening megjelenését, de a héten végre egy új előzetessel együtt a megjelenési dátumot is leleplezte a fejlesztésért felelős Funcom. A jó hír mellé azonban egy rosszat is kaptunk. A rajt ugyanis egyelőre csak a PC-s játékosokra vonatkozik. A korábbi értesülésekkel szemben tehát nem csak az Xbox, de a PlayStation tulajok is kénytelenek lesznek türelmesen várni a kiadásra. Mindez azért is sajnálatos, mert a Dűne MMORPG tényleg zseniálisnak tűnik, a tavaszi premierek közül egyértelműen ez az egyik legizgalmasabb.
Persze az, hogy mennyire ígéretes a Dune: Awakening, még nem jelenti azt, hogy tökéletes lenne. Azt sajnos már régóta tudjuk, hogy a homokféreg-lovaglás kimarad a programból. Most pedig a fejlesztők még további korlátokat ismertek el Frank Herbert kies világának istenségeiről egy gyakori kérdések jellegű blogbejegyzésben. Valaki ugyanis megkérdezte, hogy „milyen módszerek vannak arra, hogy megakadályozzuk vagy mérsékeljük annak a hatását, hogy a játékosok egymásra hívják a homokférgeket egyfajta egyszer élünk stratégia részeként”? A fejlesztők pedig lényegében azt mondták erre, hogy semmi ilyen nem lesz a játékban.
„Fontos leszögezni, hogy a homokférgek önálló entitások a játékban, a saját szokásaikkal, őrjárataikkal és rutinjaikkal. A homokférgek bármit megcéloznak, ami felkelti a figyelmüket, mint például a ritmikus vibrációk. De ők uralják a homokot, és mint ilyenek, értékes taktikai erőforrások lehetnek azok számára, akik értik hogyan használhatják őket az előnyükre. Odacsalhatod őket vagy elterelheted a figyelmüket, de nem lehet őket csak úgy megidézni bármikor.”
Vagyis amikor épp olyan helyen járunk, ahol lehetnek homokférgek, akkor azt majd ők eldöntik, hogy mit szeretnének a játékosokkal kezdeni, mi legfeljebb elszenvedői lehetünk a hatalmas lények akaratának és arról dönthetünk, hogy hamarabb vagy később szúrjanak ki minket. De olyan szinten nem fogjuk tudni kezelni őket, mint a Dűne könyvekben vagy filmekben. Vagyis nem a homokférgek lesznek ebben a játékban a GTA Online-os Oppressor Mk2-k, nem lehet majd velük kényünk-kedvünk szerint trollkodni az egész pályán. Mindez persze a sztori szempontjából is érthető, hiszen a Dune: Awakening valójában egy alternatív univerzumban játszódik, ahol Paul Atreides sosem létezett, a fremenek pedig eltűntek, tehát nincs senki, aki csak egy kicsit is a férgek mestereként tűnhetne fel a színen.
A Dune: Awakening tehát 2025. május 20-án jelenik meg és 49,99 dollárt (vélhetően 49,99 eurót, kb. 20 ezer forintot) fog kóstálni. A konzolos kiadások megjelenési dátumát még csak hozzávetőlegesen sem ismerjük, a a fejlesztőcsapat mindössze annyit ígért ezekkel kapcsolatban, hogy majd később jelentik be őket.
Borítókép: Funcom