A Wukong után a Dune Awakeningre sóvárgó xboxosok is szívhatják a fogukat

A Wukong után a Dune Awakeningre sóvárgó xboxosok is szívhatják a fogukat

A Dune: Awakening fejlesztésének egyik kulcsembere szerint „az Xbox Series S egy kihívás”.

Két év hallgatás után március elején végre életjelet adott magáról a Dune: Awakening című MMORPG. A játékot még a 2022-es Gamescomon mutatta be a Funcom, majd csendben dolgoztak rajta, hogy aztán derült égből villámcsapásként kiadják a Survive Arrakis (Túlélni Arrakist) című előzetest, amelyben a harctól kezdve a bázisépítésen át mindent láthatunk. Az időzítés tökéletes volt, hiszen akkortájt jelent meg a Dűne 2. is a mozikban, hatalmas volt a hype. És szerencsére azóta nem engedik ezt úgy meghalni, mint két éve, szóval rendszeresen demózzák azt a fejlesztők, sőt, még kipróbálhatták az amerikai gaming sajtó munkatársai is. Mostanra pedig biztossá vált, hogy 2025-ben már játszhatunk vele.

Csupán egyetlen bökkenő van a Dune: Awakening megjelenése körül: a fejlesztők szerint az Xbox Series S miatt kénytelenek elhalasztani a Microsoft konzoljain a megjelenést. Tehát ők és a Series X tulajok is kimaradnak a mókából, amikor PC-re és PlayStation 5-re megérkezik a program, mert ha egyik Xboxon nem fut, a másikra sem jelenhet meg.

Egyébként nem a Dűne az első játék, aminél az Xbox Series S teljesítménye fejfájást okoz a fejlesztőknek. Korábban erről a gondról beszélt már a Kingdom Come: Deliverance 2 mögött álló Warhorse Studios is, illetve egyes információk szerint a Black Myth: Wukong xboxos kiadása is emiatt késlekedik jelenleg – az utóbbi játék helyzete még mindig nem teljesen tiszta. A Dune: Awakening kapcsán Scott Junior, a Funcom gyártásvezető igazgatója a VG247-nek nyilatkozott az xboxos kellemetlenségekről és a PC-s porttal megcélzott teljesítményről is:

„Ez az egyik ok, amiért PC-re adjuk ki elsőként. Rengeteg optimalizálást kell végezni, mielőtt Xboxra is megjelenhetne. De ja, az Xbox Series S egy kihívás.

Az Unreal sok munkát elvégez helyettünk. Mi inkább az assetek optimalizálásán dolgozunk különböző technológiákkal, így az FSR-rel és társaival, hogy képkockákat csináljunk. Azt szeretnénk, ha a játék gyönyörű lenne, akár legyen egy 3070-ed vagy 4090-ed, azt akarjuk, hogy jól nézzen ki vele... Nem hiszem, hogy kiadtuk volna már a minimum specifikációt, de a pár éves erős kártyákon futnia kell a játéknak. De közben jól is kell kinéznie, nem ultrán fog menni, de szép lesz.”

A Dune: Awakening 2025 elején jelenik meg, először PC-re és PlayStation 5-re, majd úgy fest, valamikor később Xbox Series X|S-re is.

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár