Számos cím megjelent azóta, vagy tudjuk mi van vele, de akadnak olyan programok is, amiknél nem sokkal áll több információ rendelkezésre, mint egy éve.
Már nem járunk messze a 2023-as Gamescomtól, amelyet augusztus 22 és 27. között rendeznek meg Kölnben. A GS most már bő tíz éve a legfontosabb európai videójátékos expónak számít, de a koronavírus óta mondhatni világszerte is az egyik, ha nem a legnagyobb ilyen típusú rendezvény, mert az E3 teljesen meggyengült, sőt lehet, hogy végleg meg is szűnik. Visszatérve a Gamescomra, azt már megszokhattuk az ilyen eseményeken, hogy rengeteg különféle bejelentést, előzetest, kedvcsinálót, esetleg logót vagy megjelenési dátumot kapunk. Ezek könnyen csigázhatják a rajongókat, támpontot adhatnak, hogy mikor és mire számítsunk, de mit sem érnek, ha utána nem lesz kézzelfogható játék belőlük.
Sajnos néhány ilyen akad a 2022-es Gamescom esetében is, bár szerencsére nem túl sok. Ráadásul még ezek mindegyikére sem igaz, hogy teljes homály fedné esetleg őket, de nagyon szeretnénk, ha többet elárulnának róluk a fejlesztőik. Az olyan programok, mint a Hogwarts Legacy, Dead Island 2, a The Callisto Protocol, Goat Simulator 3, a High on Life vagy épp a Return to Monkey Island már meg is jelent, míg például a Lies of P-ről hallottunk nem is olyan régen. De lássuk azokat a játékokat, amelyek nem ezt a kategóriát erősítik – bár remélhetőleg már csak két hétig.
Ezeket olvastad már?
Kezdjük az Everywhere-rel, amelyet az egykori Rockstar Games vezér, Leslie Benzies által alapított Build a Rocket Boy fejleszt. Az egykori GTA-s kötődés ellenére ez nem egy Grand Theft Auto-klón lesz, sokkal inkább a Robloxhoz fog hasonlítani, ha egyszer megjelenik, bár a hírek szerint akár ez idén is megtörténhet. A szakember egy nagy online nyílt világot álmodott meg, amely elsősorban a harmadik személyű akcióra és a versenyzésre összpontosít. Már azt is tudjuk, hogy a játék központi helye az Utropia lesz, egy futurisztikus kinézetű városrész, amelyet számos nagy biom veszi körül; füves területek, kanyon, vulkán és még sok más. Ezeken a területeken barangolhatnak a játékosok, különböző kihívásokat teljesítve, amelyeket rendszeresen frissíteni akarnak. Az Utropia alapvetően négy részre lesz bontva, de ösztönözni szeretnék a közösséget, hogy saját akciószínpadokat hozzanak létre, majd megoszthatják azokat másokkal, hogy kipróbálhassák őket. Azt ígérik, hogy a rendszer a kezdők számára is érthető lesz, de a tapasztaltak igazán összetett dolgokat tudnak benne létrehozni. Az is kiderült, hogy nem egy, hanem kettő AAA terméken dolgoznak. A másik a MindsEye nevű cím, ami egy külön álló játék lesz, ám csak az Everywhere-ben lesz elérhető! Ezt részekben adják majd ki, az asseteket pedig elérhetővé teszik a játékosok számára, hogy beépíthessék saját alkotásaikba az Everywhere-ben. Elképesztően grandiózus projekt, meglátjuk, mi sül ki belőle.
Frank Herbert legendás sci-fi regénysorozata, a Dűne még hosszú évek távlatából sem hagyja nyugodni az emberiséget. Azonban nem csak a filmeseknek, hanem a videójátékos ipar fantáziáját is megmozgatja, éppen ezért döntött úgy a Funcom, hogy hatalmas projektbe fog. Ugyan tavaly nyár óta jelentkezett a Dune Awakening is egy újabb teaserrel, de ettől függetlenül tél óta teljes csend jellemzi a játékot. Azt tudjuk róla, hogy egy nyílt világú túlélő MMO lesz, ahol homokviharok, homokférgek és egyéb veszedelmek törnek majd az életünkre. A megjelenési dátum azonban még bejelentésre vár, esetleg itt van az ideje?
A Phantom Hellcat egy dinamikus slasher-platformer, látványos kombókkal, színpadias környezetben, az Ironbird Creations gondozásában. Egyelőre ennek sincsen semmiféle megjelenési dátuma, és mi sem tudtunk beszámolni túl sok újdonságról vele kapcsolatban. A történet szerint démonok elrabolják Jolene édesanyját, akinek muszáj előlépnie, hogy megmentse szerettét, azonban a színdarabok és a kellékek világában a dolgok nem mindig azok, aminek látszanak.
Future Games Show keretén belül jelentették be tavaly a Snaccoon című játékot, amiben egy örökké éhes mosómedvével kukázhatunk, fincsi elemózsiáért kutatva. Az Unreal Engine által életre keltett játék eredetileg csak hobbiprojekt volt, ám végül kinőtte magát. A Goat Simulator 3 után különösen nagyot ütött, de a Strayt kedvelők szívét is megdobogtathatta. Remélhetőleg nem okoz nekik majd nagy csalódást, ugyanis nem sokat hallottunk róla az elmúlt egy évben. Ennek ellenére rendelkezik megjelenési dátummal, méghozzá 2025 decemberére várható. A játék célja, hogy minél több rágcsálnivalóra akadjunk, ám ezt nagyrészt lopakodva és felderítve kell, mert az emberek nem különösebben szeretik a kukájuk környékén matató vadállatokat.