Wonder Woman halálával a legendás nemezis rendszer is a sírba szállhat

Wonder Woman halálával a legendás nemezis rendszer is a sírba szállhat

A Monolith Studios a Middle-earth: Shadow of Mordorral vezette be a nemezis rendszert, ami az elmúlt évek egyik legjobb videójátékos ötlete volt. A stúdió bezárása miatt viszont még hosszú ideig nem fogjuk ezt újra látni.

A Warner Bros. tegnap este három stúdiót, köztük a Wonder Womant fejlesztő Monolith Productionst is bezárta. Azóta többek között az ikonikus képregénykarakter egyik írója is beszállt már a ringbe, hogy a védelmébe vegye az elkaszált programot. Ami viszont talán még az ő szavainál is több videójáték rajongót foglalkoztat tegnap óta, hogy mi lesz a Monolith Productions nagy találmányával, a nemezis rendszerrel ezek után?

A nemezis rendszert még a 2014-es A Gyűrűk Ura játékhoz, a Middle-Earth: Shadow of Mordorhoz találta ki a kirklandi stúdió. Ennek a lényege az volt, hogy az ellenséges NPC-ket valódi karakterekként kezelte a játék, akik attól függően választották meg a reakcióikat, hogy milyen interakcióink voltak velük, így még személyesebbé vált a rivalizálás a történet haladtával. Ez vegyítve az orkok hierarchia rendszerével nagyon egyedi kalandokat tett lehetővé a Shadow of Mordorban. Hiszen előfordult, hogy a legnyámnyilább ellenség, akivel a játék elején találkoztunk, és akit esetleg szánalomból elengedtünk, az később igazi bossá vált, akivel alig bírtunk el.

A nemezis rendszer természetesen a 2017-es Shadow of Warban is visszatért, ahol csaknem ugyanolyan szórakoztató volt, mint három évvel korábban. Ezért a koncepció sikerét látva a Warner Bros. Games 2021-ben úgy döntött, hogy levédeti a rendszert, vagyis azóta kizárólag ők használhatják azt a játékaikban. Ezzel persze addig nem is volt baja senkinek, amíg az ők valójában a Monolith Productionst jelentette. Elvégre minden stúdiónak megvan a maga eszköze arra, hogy vonzóvá tegye a játékait, mégsem halljuk egyfolytában irígykedni őket. Azonban a Warner Bros. Games tegnapi döntése értelmében ez a stúdió megszűnt, a nemezis rendszer jövője pedig kérdésessé vált.

A probléma ugyanis a következő a The Gamer szerint: a Warner egészen 2036-ig birtokolhatja a nemezis rendszer szabadalmát, amennyiben fizeti ezért cserében az éves díjakat. Ha ők nem akarják ezt licencelni, akkor a következő évtizedben garantáltan nem látunk majd egy olyan játékot sem, ami ezt használná. A Monolith egykori fejlesztői a stúdió bezárását követően máshol nem csinálhatják meg ezt a rendszert a Warner Bros. engedélye nélkül. A Wonder Woman, ami szintén alkalmazta volna a nemezis rendszert, pedig nem jelenik meg, elkaszálták. Vagyis elképzelhető, hogy a 2017-es utolsó feltűnését követően valójában közel 20 éven át nem lesz játék, amiben visszaköszönne ez a zseniális játékelem. Imádkozzunk, hogy ne legyen így!

Borítókép: Warner Bros. Games

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár


Közvetítések