Fél évig húzta shroud FPS játéka, a stúdió is megy vele együtt a levesbe

Fél évig húzta shroud FPS játéka, a stúdió is megy vele együtt a levesbe

A Spectre Divide a példa rá, hogyan NE csináljunk free-to-play FPS-t egy influenszer közreműködésével.

Megszokhattuk már, hogy amikor shroud A-t mond, akkor garantáltan B a válasz bármire. Ugyanis amíg az egérmozgatási képességeibe nehéz lenne belekötni, a tömegek elé tárt videójáték-ipari véleményei, a szélsebes nézőpont váltásai azért hagynak maguk után kívánnivalót bőven. Ebbe a sémába tökéletesen illik, hogy amikor a Marvel Rivals megcsinálta azt, amit az Overwatchnak egy évtized alatt sem sikerült, akkor a streamer azonnal rohant a Blizzard játékát a védelmébe venni. Aztán a napokban mégis saját esport csapatot indított a NetEase programjában, amit szerinte csak az újdonság ereje hajt.

Most pedig azt is felvehetjük a bölcs shroud lépések hosszú sorába, amikor az FPS-ek királyának kikiáltott egykori Counter-Strike profi egy új játékhoz adta a pénzét és a nevét. Természetesen nem másról beszélünk, mint a CS2 és Valorant gyilkosnak szánt Spectre Divide-ról, ami szeptemberben jelent meg, de a Mountaintop Studios friss bejelentése szerint a következő 30 napban már el is temetik az alacsony játékosszám és bevételek miatt. Sőt, ha ez sem lenne elég, a költségek még a stúdiót is magával rántották, hiába a szakértelem, amit a Valve, a Respawn Entertainment, a 343 Industries és a DICE veteránok hoztak. Shroud választásának tehát sokkal nagyobb lett a füstje, mint a lángja. A streamer felelősségét pedig nehéz megkerülni mindebben, amikor a nyilvánvaló asszociációja ellenére nem sokat tett a projekt felfuttatásáért.

Shroud állítólag a korai befektetését követően az FPS-játékos szakértelmét is adta a Spectre Divide-hoz. Tehát ha tudná mitől döglik a légy, valamint felépítenek egy marketinget erre az állításra és az ő személyére, majd annak megfelelő elvárások alakulnak ki a stúdióban és a közönségben is, akkor talán jogosan gondolhatnánk, hogy anyagi érdeke fűződik ahhoz, hogy egy minél jobb és népszerűbb játékot tegyenek le az asztalra. Ezzel szemben a Spectre Divide a megjelenésekor igen bugos volt, a mikrotranzakciók kegyetlen árszabást kaptak, a program nagy újítása, a Duality nevű játékelem (ezzel két karaktert irányíthattunk egy meccsben) felesleges volt, shroud pedig szinte azonnal felhagyott a játszásával. Ilyen körülmények között nehéz elképzelni, hogy valami sikeres lehet valaha is, hiába igyekeztek a fejlesztők a kiadást követően rendberakni a Spectre Divide-ot, lekövetni a közönség kívánságait.

Shroud valódi hatása abban mutatkozott meg, hogy a Spectre Divide megjelenésekor kb. 400 ezer játékos tett vele próbát egy hét alatt. A játékosszám azonban a streamer érdeklődésével együtt zuhant be: novemberben már egy jó napnak számított az is, ha ezer fölé ment az egy idejű játékos csúcs a Steamen. Persze ez nem egyedi probléma, hiszen szinte ugyanakkor került a piacra a Sony üdvöskéje, a Concord is, ami végül két hetet sem élt meg. Csak nagy különbség a két eset között, hogy a Concord mögött a világ egyik legnagyobb videójáték-ipari konglomerátuma állt, a Spectre Divide mögött pedig egy független stúdió, aminek egy esélye volt és talán túlzottan is bízott abban, hogy shroud elviszi a játékot a hátán. Nem vitte.

Borítókép: Mountaintop Studios

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár


Közvetítések