Életre keltették a történelem egy szeletét, hogy egy rejtett pengével kioltsák azt, bár remélhetőleg a Shadows inkább majd felteszi az i-re azt a bizonyos pontot.
Képzeld el, már 17 éve annak, hogy az Ubisoft legendás Assassin’s Creed sorozata először megjelent PC-re. Azóta összesen 13 nagy kiadás érkezett a platformra (plusz számos spin-off epizód is). Mindegyik alatt az Ubisoft saját fejlesztésű motorja dübörgött, és soha nem vették igénybe az olyan fejlett technológiát, mint az Unreal Engine. A Snowdrop és a Dunia mellett leginkább az Anvil motor képezi az Ubisoft legnagyobb címeinek alapját.
A 3 dimenziós grafikus világ azonban rengeteget változott az elmúlt két évtizedben, és az Ubisoft egy ideig az Assassin’s Creed szériát használta arra, hogy bemutassa, mennyire látványosak lehetnek ezek a PC-s alkotások. Természetesen egy 2008-as játékot összehasonlítani egy mostanival nem éppen igazságos, de most mégis ezt tesszük – vagy legalábbis visszarepülünk egy néhány perc erejéig oda, ahol minden elkezdődött, vagyis az eredeti Assassin's Creed játékra, és kiemelik az adott korszak technológiai újításait. A felvétel maximális grafikai beállításokkal, 4K felbontásban készült.
Az első Assassin’s Creed játékhoz az Ubisoft Montreal egy saját fejlesztésű motort készített, Scimitar kódnéven. A PlayStation 3 és az Xbox 360 volt a fő célplatform, így a PC-s verzió csak öt hónappal a konzolos premier után érkezett meg. Ez a játék akár két világrekordot is tarthatna: a leghosszabb oktatórész és a legbonyolultabb kilépési folyamat díját biztosan elnyerné. Ami a grafikát illeti, az idő nem bánt kesztyűs kézzel az első AC-játékkal. Még 2008-ban sem számított kiemelkedő látványvilágúnak, és az akkoriban népszerű túlzott bloom-effekt és állandó zöldes színárnyalat sem segít rajta. Egy modern PC-n a játék meglehetősen szaggatott és tele volt bugokkal, viszont a játékmenet alapjai még mindig időtállóak, és sokan most is ezt keresik az új részekben. Íme a teljes evolúció:
Borítókép: Steam