Megjelent a Delta Force kampánya, a Black Hawk Down, amivel bőven vannak problémák, ám sokan mégis sem azok miatt, hanem egy egészen érthetetlen ok miatt húzzák le a játékot.
Néhány napja megjelent a 2024-es Delta Force singleplayer kampánya, a Black Hawk Down, ami az 1993-es szomáliai esetet dolgozza fel, amiből ugyanilyen címmel filmet is láthattunk már. A játék óriásit ment tavaly ősszel és decemberben, ám akkor még csak a multiplayer mód volt játszható. Ez bár több sebből vérzik és vannak vele gondok, mégis a Battlefield játékok aranykorát tudja eszünkbe juttatni, amire ugye évek óta nem képes az EA és a DICE. Épp ezért a hibái ellenére is sokan szeretik a Delta Force-t, a mai napig több százezres rohangálnak a szervereken. Most pedig már a singleplayer részt is kipróbálhatjuk (ezt is ingyen, akárcsak a multit), ám a mosoly most sem teljesen őszinte az arcunkon.
Bár az látszik, hogy a fejlesztők tényleg odaadással és szeretettel nyúltak a kampányhoz, hogy minden tudásukat beleadták a játékba, a sikerhez ez most sajnos kevés volt. Bugok, optimalizálatlanság, kínkeserves megoldások, idejétmúlt játékmechanikák fájdítják a szívünket, miközben a Black Hawk Down-t játsszuk, pedig a potenciál meg volt a programban. Nem feledkezhetünk meg azonban arról, hogy a Delta Force mögött nem AAA-kategóriás, nem többéves prémium tapasztalattal rendelkező fejlesztők állnak, hanem lelkes kezdők, akiknek a Delta Force az első igazán komoly játékuk. Ahhoz képest már egyáltalán nem sikerült rosszul. Még ha vannak is hibák mind a multival, mind a single-vel, a DF egyelőre tisztességes játékosszámmal büszkélkedhet. A kérdés már csak az, hogy a fejlesztők képesek lesznek-e javítani a hibákat és, hogy meddig tudják majd támogatni a játékukat, na meg fenntartani a játékosok érdeklődését?
Az biztos, hogy a Delta Force nem Call of Duty. Senki nem kezdjen bele úgy a játékba, hogy a CoD teljesen arcade stílusú játékélményét várja tőle. Jó, persze a multi nem egy taktikai shooter, de sokkal inkább Battlefieldes a játékmenet, mintsem CoD-os, ez már önmagában épp elég nagy különbség. A singleplayer viszont egy kőkemény taktikai shooternek készült, akár egyedül játszva, akár coop módban. Ott meg kell tanulnunk használni a fegyvereket, óvatosan és körültekintően kell haladnunk a pályákon, félmérve minden lehetőséget és számítva a legrosszabbra is, különben nagyon gyorsan fűbe haraphatunk.
Ez annyira meglepte a játékos egy részét, hogy sokan pusztán azért húzzák le a játékot a steames értékelések között, mert az túl nehéz. Kevés az élet, kevés a checkpoint, nehezek az ellenfelek.... Hát könyörgöm... Üdv a taktikai shooterek világában, ahol nem a falakon futkosunk és ahol nem kell egy teljes tár ahhoz, hogy lelődd az enemyt, ellenben a te karakterednek is elég 1-2 találat. 20 évvel ezelőtt még természetes volt, hogy az FPS játékok között léteznek ilyenek, mindegyiknek meg is volt a maga kis kultúrája és játékosbázisa, manapság meg azért hisztizünk, mert túl nehéz egy játék... Tényleg?