Új játékot készít a Max Payne és Alan Wake játékokról elhíresült Remedy, ám a TPS-t ezúttal FPS-re, a singleplayert pedig multiplayerre cserélik.
Ha van fejlesztőcsapat, akiknek imádjuk a játékaikat, akkor az a Remedy. A finn székhelyű csapat műhelyéből olyan szériák és játékok láttak már napvilágot, mint a Max Payne, az Alan Wake, a Quantum Break vagy a Control. Egytől egyig fantasztikus játékok, a gamertörténelem valódi ékkövei, amiket mindenkinek ismernie és játszania kellene. A Remady mindig is a sztoriorientált TPS játékokról volt híres, a fantasztikus főszereplőkről, a mély narratíváról. Ehhez képest, a következő programjuk a már bevált singleplayer TPS helyett egy multiplayer FPS lesz. Persze nem arról van szó, hogy 180 fokot fordulna a csapat, hiszen javában készül náluk a Max Payne 1 & 2 remake és a 2019-ben nagy sikereket elért Control folytatása is. Ám ezek előtt jön még az FBC: Firebreak is, ami... hát... nem is tudjuk mit gondoljunk.
Vannak persze erényei a programnak. Egyrészt az FBC a Control világában játszódik majd, egészen pontosan hat évvel a 2019-es Control eseményei után. Az is elismerésre méltó, hogy az FBC-ben a fejlesztők nem akarnak kapzsi battle passt, unalmas élő eventeket, egyhangú és önismétlő napi küldetések és fizetős kiegészítőket sem, amikről lerí, hogy az alapjátékból vágták ki, pusztán azért, hogy extra nyereséggel árusíthassák azokat. Furcsamód viszont, épp ezek a játék legrosszabb részei is. Az FBC: Firebreak ugyanis egy multiplayerre, co-op módra kihegyezett roguelike FPS lesz, ha nagyon le akarjuk egyszerűsíteni akkor egy Left 4 Dead klón, csak roguelike elemekkel. Solo, duo és trio módban eshetünk majd neki a pályáknak, amiken a feladatunk eljutni A-ból B-be lesz, akárcsak a L4D esetében. Lesznek classok, különböző fegyverek, különböző képességek, perkek, rengeteg ellenfél és persze értékes loot. A különbség az, hogy nem egy kampányt játszunk majd végig, mint a Left 4 Deadben. Itt különböző pályák, azokon különböző küldetések lesznek, melyeket mi választhatunk majd ki az aktuális run elején, akárcsak a run hosszát. Persze nem muszáj azt teljes egészében végigjátszanunk, a run felénél is ki lehet majd szállni a meccsből ha úgy tetszik, csak épp ez esetben jóval szerényebb lesz a loot, amit jutalmul kapunk.
Egyértelmű, hogy az FBC azt az utat követi majd, amit a liveservice looter shooterek kitapostak maguk előtt, csak épp ahelyett hogy páros lábban ugrálna a játék ezen az úton, fél lábbal lépked rajta és még akkor is csak lábujjhegyen. Kérdem én, hogy mi értelme egy a liveservice szolgáltatásokra kitalált receptnek úgy, hogy épp azokat a hozzávalókat veszik ki belőle, amik életben tudnák tartani az ilyen játékokat? Meglátjuk mi lesz ebből a játékból, sokat nem kell rá várnunk, hiszen az FBC: Firebreak valamikor 2025 nyarán érkezik majd, ám egyelőre nem tudni milyen árazással.