Immáron az RTX-et, azaz a sugárkövetést is támogatja a GTA V PC-s verziója. De vajon megérte erre a frissítésre várni?
Hazudnánk, ha azt állítanánk, hogy nem lepett meg bennünket a Rockstar Games, amikor két héttel korábban bejelentették, hogy újra kiadják PC-re a GTA V-öt. Nem, nem a GTA 6-ról beszélünk, hanem a 2013-as játékukról, tehát az előző epizódról. De nem csak ezért furcsáltuk a lépést. Mert amíg abban láttunk rációt, hogy az elmúlt 12 évben mindig jött valami grafikai frissítés is, ha új Xbox vagy PlayStation masina érkezett a piacra, addig a PC-s változat rendszerint köröket vert ezekre látványban, tehát ilyen tuningra nem igazán volt szüksége sem.
Persze a eddigi modellbe vetett hitünk 2022-ben már egyszer valamelyest megingott. Ugyanis az Xbox Series X|S-re és PlayStation 5-re szánt verziók már sugárkövetést is tartalmaztak, és azóta évek teltek el anélkül, hogy ez a funkció PC-re is kijött volna. Tehát nagyon is úgy festett, hogy a Rockstar Games ezt nem akarta asztali számítógépekre elhozni, és ebbe nagyjából mindenki beletőrödött. Pláne, mert a ray tracing a mai napig tech demónak érződik, mintsem egy valódi, a játékokat hihetetlenül felemelő dolognak. Az érdeklődés hiányában pedig az is közrejátszhatott, hogy idén már inkább a GTA 6-ra vágyunk, nem pedig még egy kis GTA V grindra.
Sebaj, a Rockstar Games elhozta az Expanded & Enhanced kiadást PC-re, és ha már megvan a GTA V, akkor egy filléredbe sem kerül, hogy ezzel az egyébként tartalmilag is bővebb verzióval játsz. A kérdés tehát inkább az, hogy megéri-e bekapcsolni az RTX-et a grafikai beállítások között vagy sem? Mire áldozzuk fel az fps-ünket ilyenkor, ha egyáltalán? A válasz pedig az alábbi (és az ehhez hasonló) videó(k) lennének, mert egészen könnyen összehasonlítjuk a különböző szituációkban a régi és az új verziók látványát 4K-ban, miután mindkettő letölthető maradt a játékosok számára a Steamen.
Ti mit gondoltok? Leesett az állatok vagy nem ér ennyit az RTX?
Borítókép: Rockstar Games