A 007 First Light új irányt képvisel az IO Interactive (IOI) számára, a főszereplő azonban nemcsak lopakodni és kérdezősködni tud majd a játékban, hanem bizony Bond egy alaposan kiképzett fegyverspecialista is.
A Hitman sorozatról ismert IOI a legutóbbi State of Play után alaposan megkapta a magáét. A 007 First Light bemutatója láttán a közösség egy része úgy érzi, hogy kapunk majd egy újracsaomagolt Hitmant, csak éppen most a főszereplőt James Bondnak hívják. Eközben a fejlesztők ennek az ellenkezőjét állítják, mert szerintük nem sok köze lesz egymáshoz a kettő alkotásnak. Ráadásul most azt is elárulták, hogy a 007 First Lightban a lövöldözés nem csupán a végső megoldás, hanem a játék egyik alapvető eleme is. Jobb ha már most hozzászokunk a rendszeres fegyverhasználathoz, emiatt pedig a stúdió is igyekszik egy olyan rendszert kidolgozni, ami gördülékeny, pontos és élvezetes.
A vezető játéktervező, Andreas Krogh a PC Gamernek a következőt nyilatkozta a GamesRadar+ szemléje szerint:
„A Hitmanben a lövöldözést amolyan utolsó utáni megoldásnak tekintettük, és nem véletlenül volt nehéz, ezáltal pedig a legtöbben elkerülték. Ezúttal viszont egy olyan karaktert adunk a játékosnak, aki nagyszerűen kezeli a fegyvereket, és a távoli harcokat is meg tudja oldani.”
A fejlesztők célja nem csupán egy mechanikai és technikai szempontból is kiváló rendszert megalkotni, hanem hogy a fegyverek a lehető legélethűbben működjenek a játék során.
„A cél az, hogy még ha meg is próbálsz lopakodni, ám valami rosszul sül el, ezért a helyzetet másképp kell kezeled, mint ahogyan azt eredetileg tervezted, akkor a lövöldözés közben így is jól szórakozz.” – tette hozzá Krogh.
Az IOI azt is kihangsúlyozza, hogy a 007 First Light nem egy Hitman másolat, és nem is egy Uncharted-klón, hanem inkább egy egyedi Bond-élményt nyújt, ahol a lopakodás, a kommunikáció, és a lövöldözés egyaránt életképes stratégia.
Borítókép: Steam