Kiderült miért hagyják ott sokan az Assassin’s Creed Shadows sztoriját, de most nem az egyik főszereplő a ludas kivételesen.
Lehet szeretni vagy nem szeretni a Ubisoftot, de az Assassin's Creed sorozattal sikerült valami egyedülálló dolgot létrehozniuk, és rengeteg rajongóra tettek szerint az elmúlt két évtizedben ennek a franchise-nak köszönhetően – bár amilyen irányba vitték el az egyes részeket, bőven akad köztük kiábrándult utálkozó is. Mindenesetre a közösség most egy komoly kérdést kezdett el boncolgatni a szériával kapcsolatban: mi van akkor, ha egyesek már nem vágynak a hatalmas, nyílt világú felfedezésre, hanem inkább egy jól megírt, lineáris történetet szeretnének? A Tech4Gamers friss cikkében arról írnak, hogy a játékosok egyre inkább a klasszikus, sztoriközpontú megközelítést szeretnék visszakapni, mint amilyenek az első epizódok voltak. Ez a jelenség gyakorlatilag olyan, mintha elfáradt volna az open-world, méghozzá a túlzsúfolt térképek és a monoton, repetitív mellékküldetések miatt. A játékosok egyszerűen elvesztik az érdeklődésüket azáltal, hogy minden sarokban újabb missziók és apró megoldani váró problémák leselkednek. Sokaknál az is komoly motivációvesztést jelentett, hogy a az új alkotások már az XP farmolásról szóltak, ahelyett, hogy a történetre és a karakterek fejlődésére helyezték volna a hangsúlyt.
A Ubisoft válasza erre a problémára az volt, hogy az Assassin’s Creed Mirage kapcsán visszatértek a sorozat gyökereihez. Ez egy lineárisabb, történetközpontú élményt kínál, amelyben a fejlődés nem az XP növelésére épít, hanem a történet előrehaladásától függ. Ez a változtatás pozitív fogadtatásra talált a közösség köreiben, mivel a rajongók úgy érezték, hogy a fejlesztők képesek voltak ismét egy klasszikus AC-élményt letenni az asztalra – ennek meg is volt a foganatja, hiszen az első 3 hónapban 5 millió példány talált gazdára belőle.
A Ubisoft új történetvezetési struktúrájának következményei az Assassin’s Creed Shadows esetében is jól láthatók: a játék első felvonása igyekszik alaposabban bemutatni a főszereplőket, illetve dinamikusan vágunk bele a fő sztoriszálba is. Azonban ez a lendület visszaesik, amint a nem-lineáris játékmenet teljesen megnyílik a második felvonásban. Ennek eredményeként a Steam-játékosok mindössze 2,6%-a, míg a PS5-ös játékosok 5,9%-a fejezte be a második fejezetet, mielőtt végleg elpártoltak volna a játéktól.
Borítókép: Steam