Egy hét szünet = game over? Kojima legújabb ötlete mindenkit kiborított!

Egy hét szünet = game over? Kojima legújabb ötlete mindenkit kiborított!

Kojima eszement elképzelése: szinte búcsút mondhatsz a karakterednek, ha hosszabb szünetet tartasz.

Hideo Kojima, a videojátékos világ egyik legextrémebb zsenije, megint előállt egy olyan ötlettel, amit csak ő tudna komolyan venni – vagy mégsem? A KOJI10 nevű japán rádióműsorban a Metal Gear és a Death Stranding alkotója ezúttal a valós időre és a felejtésre épülő ötletéről számolt be – és nem viccelt. Az adásban Kojima először visszatekintett néhány korábbi megoldására: például a Metal Gear Solid 3-ban az étel megromlott pár nap után (valódi időre gondolj), és ha nem etted meg időben, Snake rosszul lett tőle. Vagy ott volt az aggastyán mesterlövész, The End, aki egyszerűen olyan idős volt, hogyha egy hétig nem játszottál, elhunyt. Zseni vagy őrült? Kinek mi. De most másról van szó. Kojima szerint ideje lenne olyan játékot készíteni, ahol a főhős elfelejti, hogyan kell harcolni, dolgozni vagy akár mozogni, ha a játékos túl sokáig nem játszik vele. Igen, jól olvastad. Ha túl nagy szünetet tartasz, a karakter szó szerint használhatatlanná válik. Kojima nevetve megjegyezte:

„A játékosoknak ki kellene venniük egy hét szabadságot a melóból vagy suliból, hogy végigjátszhassák”

Ez az ötlet természetesen csak egy a sok közül. A mester elárulta, hogy eredetileg a Death Stranding 2-be is akart egy hasonló mechanikát: Sam szakálla valós időben nőtt volna, és ha nem borotválod, elhanyagolttá válik. Végül elvetette, mert nem akarta, hogy Norman Reedus „rosszul nézzen ki”.

Ezen túlmenően is vannak még olyan koncepciói, amelyeket eddig még soha nem sikerült megvalósítania:

  • Egy élet-szimulátor, ahol a karakter megöregszik valós időben – fiatalként gyorsabb, idősként tapasztaltabb, de gyengébb.
  • Egy „érlelődő játék”, amiben pl. bort vagy sajtot készítesz, és hosszú hónapokig kell játszani, hogy valóban beérjenek ezek a ételek és italok.

És ezek csak azok az ötletek, amiket az adásban osztott meg. Vajon mit nem mondott még el?

A Death Stranding 2: On the Beach megjelenése eközben egyre közeledik (június 26.), és alighanem ez is egy felejthetetlen élményt kínál majd, még ha Kojima nem is pakolt bele ezekből az extrém ötleteiből egyet sem.

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár


Közvetítések